آخرین اخبارجهانسیاست

نامزد کاخ سفید برای سنتکام:

برای مبارزه با تروریزم در افغانستان روی قابلیت‌های اطلاعاتی سرمایه‌گذاری شود

خبرگزاری دید: نامزد کاخ سفید برای ریاست فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) می‌گوید که برای مبارزه موثر با تروریزم در افغانستان باید روی قابلیت‌های استخباراتی این کشور سرمایه‌گذاری شود.

تروریزم
به نقل از میلیتری تایمز، جنرال مایکل کوریلا نامزد کاخ سفید برای سنتکام روز گذشته گفته است که رهبران نظامی اگر می‌خواهند به عملیات‌های موثر ضد تروریزم در افغانستان مبارزه موثر شود، امریکا باید روی قابلیت‌های اطلاعاتی سرمایه‌گذاری کنند.
جنرال کوریلا در جلسه کمیته خدمات تسلیحاتی کانگرس گفت که حفظ «آنسوی افق» برای نظارت از افغانستان «بسیار دشوار» است، اما ناممکن نیست.
وی گفته است: بزرگ‌ترین چالش برای افغانستان این است که این کشور محاط به خشکه است، بنابر این، ما برای این‌که بتوانیم وارد افغانستان شویم به سایر کشورها متکی هستیم. فواصل مورد نیاز برای پرواز [نظارتی] بسیار است. ما تقریباً دو سوم زمان را صرف پرواز به آنجا و بازگشت می‌کنیم.
از ماه اگست، زمانی که آخرین سربازان امریکایی خاک افغانستان را ترک کرد، قانونگذاران نگرانی خود را در مورد ادعاها مبنی بر تهدیدات تروریستی ابراز کرده‌اند.
کوریلا اذعان کرد که فاصله قابل توجه بین افغانستان و نزدیکترین پایگاه‌های نظامی ایالات متحده یک چالش مهم است.
وی گفته که یک هواپیمای معمولی MQ-9 Reaper می‌تواند حدود ۳۰ ساعت در هوا بماند. در حال حاضر، برای حفظ دید دایمی اهداف در افغانستان، لازم است یک هواپیمای بدون سرنشین هر ۱۰ ساعت یک بار به پرواز درآید تا از سکتگی در پوشش اطمینان حاصل شود.
کوریلا افزوده است که مقامات امریکایی در حال گفت‌وگو با کشورهای نزدیک افغانستان است تا پایگاه‌های نظامی ایجاد شود و زمان سفر کاهش یابد، اما تا کنون هیچ توافقی انجام نشده است.
او بیان داشته است: فکر می‌کنم ما باید در قابلیت‌های اطلاعاتی و توانایی‌های اطلاعاتی انسانی‌مان که در جریان خروج از دست رفت، دوباره سرمایه‌گذاری کنیم.
نامزد ریاست فرماندهی مرکزی امریکا در ادامه گفته است: القاعده و داعش شاخه خراسان در حال بازسازی هستند. آن‌ها آرزوی حمله به میهن [امریکا] را دارند، اما هنوز این توانایی را ندارند.
قانونگذاران امریکایی از کوریلا حمایت کردند اما نسبت به اثربخشی توانایی فرماندهی مرکزی برای مهار تهدید در حال وقوع شک و تردید دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا