آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

برای متضررین دریای کابل و جاده عرفانی شهرک ساخته می‌شود

بر اساس فیصله نهادهای مسئول، قرار است شهرک سردار محمد داوود خان در ساحه دارالامان برای متضررین دریای کابل و جاده عرفانی ساخته شود.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد جواد پیکار سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی در دیدار با محمد یعقوب حیدری والی کابل و صدرالدین تاجیک معین شهرداری کابل، پیشرفت کار پروژه‌های انکشافی کابل را مورد بررسی قرار داد.
سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی گفت که حسب رهنمود ریاست جمهوری، چهارچوب مشخص و جامع برای مدیریت سکتور شهری در کابل ایجاد می‌شود.
پیکار افزود که پروژه اعمار تعمیر اداری کمپلکس هم‌اکنون در مراحل تدارکاتی قرار داشته و با اتمام آن تا ۲۵ روز دیگر، کارهای عملی آن آغاز خواهد شد.
وی به مسئولان برنامه کمپلکس اداری دارالامان وظیفه داد تا به صورت مشترک با هیئتی از جانب ولایت کابل، بقیه بخش‌های کمپلکس را با نظرداشت سالون بزرگ کنفرانس، نمایشگاه، توقیف خانه و ساحات رهایشی برای مامورین دولتی براساس سبک مهندسی دورۀ تیموری دیزاین نماید.
در همین حال، والی کابل پیرامون پیشرفت‌ها در خصوص کمپلکس اداری ولایت کابل، تحکیمات اساسی دریای کابل، جاده حلقوی کابل، جاده دوم کابل – لوگر و شهرک‌های رهایشی در پایتخت صحبت کرد.
حیدری افزود که در بخش‌های تثبیت حق مالکیت و استملاک مسیر پروژه‌های جاده حلقوی و جاده دوم کابل – لوگر پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و زمینۀ آغاز کار عملی از سوی وزارت ترانسپورت برای تطبیق هر دو پروژه مساعد است.
به همین ترتیب با موافقت اعضای جلسه فیصله شد تا برای ۴۶۰ متضرر مسیر دریای کابل و به تعداد ۵۰۰ متضرر جاده عرفانی واقع در ناحیۀ سیزدهم شهر کابل، شهرکی به نام محمد داود خان در نزدیکی مقبرۀ او واقع در ساحۀ دارالامان شهر کابل ایجاد شود. همچنان به بخش‌های مربوطه هدایت داد شده تا با ارسال مکتوب رسمی به شهرداری کابل، اجازۀ توزیع نمرات رهایشی در این شهرک داده شود.
والی کابل در مورد توزیع زمین بدیل برای متضررین پروژه‌های بند شاه و عروس و للندر نیز صحبت نمود.
سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی در این رابطه گفت، برای متضررین بند للندر قطعه زمین واقع در منطقۀ الیاس‌خیل مربوطات ولسوالی چهارآسیاب و همچنان برای متضررین بند شاه و عروس زمین لوای راکت در نظر گرفته شده است.
سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی همچنان به ریاست شهرسازی و اراضی کابل و ریاست عمومی طرح و برنامه ریزی شهری وظیفه داد تا هژده هزار جریب زمین واقع در کابل را جهت انتخاب بهترین گزینه‌های قطعات زمین به هدف اعمار شهرک‌های رهایشی در کابل سروی نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا