آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

بهرامی: مقابله با تی‌تی‌پی بدون قطع دسترسی آن‌ به خارج پاکستان امکان‌ ندارد

خبرگزاری دید: سفیر پیشین ایران در کابل می‌گوید که مقابله و مهار طا-لبان پاکستانی بدون قطع دسترسی آن‌ها به خارج از مرزهای پاکستان امکان‌پذیر نیست.

محمد رضا بهرامی سفیر پیشین ایران در کابل به تازگی در رشته توییتی با اشاره به حمله مسلحانه تی‌تی‌پی به دفتر مرکزی پولیس در کراچی گفته است که مقابله با این گروه قطعاً نباید تک بعدی باشد.

بهرامی: هر چند عملیات TTP در این روزها بیانگر افزایش توانایی آنان برای اقدام در همه نقاط پاکستان است، اما کماکان قابلیت تهدید بقای حاکمیت را ندارند.

وی افزوده است: قدر مسلم مقابله با TTP تک بعدی نخواهد بود، ولی بدون قطع دسترسی آن‌ها به مناطق خارج از مرزهای پاکستان اصولاً امکان‌پذیر نیست.

از سویی هم، مایکل کوگلمن تحلیل‌گر امور آسیای جنوبی در مرکز ویلسون گفته که تی‌تی‌پی با پایان بخشیدن به آتش‌بس، به وعده خود برای اجرای حملات در سراسر پاکستان عمل می‌کند.

کوگلمن افزوده است: طا-لبان پاکستانی با یک حمله پیچیده دیگر بر یک هدف کاملاً امن، کارزار تشدیدکننده خود را علیه دولت پاکستان به یک مسیر اصلی در این پایتخت مالی رسانده است.

گفتنی است که تی‌تی‌پی روز گذشته حمله مسلحانه‌ای بر دفتر مرکزی پولیس پاکستان در شهر کراچی اجرا کرد که با کشته شدن ۳ مهاجم به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا