آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

ارگ:

به تصمیم امریکا در مورد خروج احترام داریم/ نیروهای امنیتی و دفاعی از افغانستان دفاع می‌کنند

ریاست جمهوری اعلام کرده است که از تصمیم دولت ایالات متحده امریکا مبنی بر خروج نیروهای این کشور از افغانستان احترام می‌گذارد.


به گزارش خبرگزاری دید، لطیف محمود معاون سخنگوی ریاست جمهوری در یک کلیپ ویدئویی گفت: « دولت افغانستان با دولت امریکا در خصوص خروج نیروهای امریکایی از کشور در گذشته نیز بحث‌هایی داشته است».
معاون سخنگوی ریاست جمهوری افزوده است که ارگ ریاست جمهوری به این تصمیم دولت ایالات متحده امریکا احترام گذاشته و قرار است که روسای جمهور هر دو کشور در مورد جزئیات باهم گفت‌وگو کنند.
آقای محمود همچنان گفته است که نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان با شجاعت از افغانستان دفاع کرده و خواهند کرد.


این درحالی است که به ‌تازگی روزنامه‌ واشنگتن‌پُست نیز به نقل از منابع آگاه از برنامه‌های جو بایدن، رییس‌ جمهور ایالات متحده‌ امریکا گزارش کرده که بایدن تصمیم دارد تمامی نیروهایش را تا ۱۱ سپتمبر سال جاری میلادی از افغانستان خارج کند.
واشنگتن‌پُست گفته است که خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان در بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ میلادی انجام می‌شود. براساس گزارش این روزنامه، برنامه‌ بایدن برای خروج سربازان امریکایی از افغانستان قرار است امروز چهارشنبه(‌ ۲۵ حمل) اعلام شود.
پیشتر سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) نیز اعلام کرده بود که ناتو همزمان با امریکا در ماه سپتمبر سال روان میلادی افغانستان را ترک می‌کند.

نویسنده

رسول شهزاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا