آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

بیش از ۷۰ کشته و زخمی؛ بامداد خونین نیروهای امنیتی در تخار

مسئولان امنیتی در ولایت تخار می‌گویند، در پی حملات جنگجویان طالب در مربوطات ولسوالی بهارک این ولایت بیش از ۴۰ نیروی دولتی کشته و بیش از ۳۰ تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. رازمحمد دوراندیش آمر امنیت فرماندهی پولیس تخار نیز شامل کشته‌شده‌ها است.


به گزارش خبرگزاری دید، سید صلاح‌الدین برهانی عضو شورای ولایتی تخار به رسانه‌ها گفته که شب گذشته نیروهای مشترک امنیتی با کمیت ۱۰۰ نفری برای سرکوب «دشمن» به منطقه‌ مسجد سفید ولسوالی بهارک رفته بودند که حوالی ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز هدف حملات سنگین طالبان قرار گرفتند.
طبق معلومات آقای برهانی، در این حملات ۴۳ نیروی دولتی شامل ارتش، پولیس و قطعات خاص کشته و بیش از ۳۰ تن دیگر شان زخمی شده‌اند. او تصریح کرد که جنگ‌جویان گروه طالبان و قطعات «لایزری» این گروه از استقامت قندوز حملات‌شان را بر نیروهای امنیتی در ولسوالی بهارک سازمان‌دهی کرده‌اند.
در جمع کشته‌شدگان نیروهای دولتی در ولسوالی بهارک، رازمحمد دوراندیش آمر امنیت فرماندهی پولیس تخار نیز شامل است.

همچنان در درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در مربوطات ولسوالی خواجه‌غار تخار سه سرباز پولیس محلی کشته شده‌اند.
داکتر عبدالقیوم حیرت رییس صحت عامه تخار می‌گوید که تا کنون ۴۳ کشته و هشت زخمی تنها از ولسوالی بهارک به شفاخانه ولایتی تخار منتقل شده‌ است. به گفته او، از جمع زخمیان، پنج زخمی در این شفاخانه بستر شده و باقی سه زخمی دیگر به کابل منتقل شده‌ است.
در همین حال، محمدجواد هجری سخنگوی والی تخار در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته که طالبان این حملات‌شان را شب گذشته (سه‌شنبه، ۲۹ میزان) در روستای «مسجد سفید» ولسوالی بهارک و مربوطات ولسوالی خواجه‌غار راه‌اندازی کرده‌اند.
آقای هجری کشته شدن تنها ۲۵ نیروی دولتی (۲۲ نفر در بهارک و سه نفر در خواجه‌غار) را تأیید کرد. او اما گفت که این آمار ابتدایی است و احتمال افزایش آن وجود دارد.
سخنگوی والی تخار افزود که در جریان درگیری‌ها میان دو طرف به جنگ‌جویان طالبان نیز تلفات «سنگینی» وارد شده، اما رقم دقیق آن هنوز مشخص نشده است.
محمدجواد هجری همچنان افزود که درگیری در ولسوالی خواجه‌غار فروکش کرده، اما در ولسوالی بهارک همچنان جریان دارد. او تأکید کرد که نیروهای کمکی نیز به بهارک اعزام شده‌اند.
سید صلاح‌الدین برهانی نیز گفت که درگیری‌ها در ولسوالی بهارک به‌صورت پراکنده ادامه دارد.
گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.
ولایت تخار، از ولایت‌های ناامن کشور در شمال‌شرق به حساب می‌آید. جنجگویان طالب در بخش‌هایی از این ولایت حضور گسترده دارند و هرازگاهی نظامیان و غیرنظامیان را هدف حملات تروریستی‌شان قرار می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا