آخرین اخباراسلایدشوزنانسیاست

تأکید ایران بر حمایت از حقوق زنان و دختران افغانستان

خبرگزاری دید: سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت بر حمایت از حقوق زنان و دختران افغانستان و مشارکت آنها در فرآیند صلح و امنیت این کشور تأکید کرد.


به نقل از خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل، در سخنرانی خود در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت این سازمان که در مورد بحث زنان، صلح و امنیت گفت: در وضعیت‌های منازعات و درگیری‌ها، تلاش‌ها باید بر رسیدگی به علل ریشه‌ای خشونت علیه زنان متمرکز شود و در وضعیت‌های پس از جنگ، رویکرد اصلی باید حمایت از حقوق آنها و تضمین مشارکت آنها در حل و فصل منازعات، فرآیندهای صلح و همچنین فعالیت‌های بشردوستانه باشد.
تخت روانچی گفت: ما بر این باوریم که حمایت از حقوق بشر همه افغان‌ها، از جمله زنان و دختران، مشارکت آنها در فرآیند صلح و امنیت و همچنین، آرمان‌های مشروع آنها باید تضمین شود.
وی در پایان بر این موضع اصولی تأکید کرد که مسائل مربوط به زنان و دختران تحت اختیارات مجمع عمومی و سایر نهادهای مرتبط سازمان ملل متحد است و شورای امنیت بایستی تنها زمانی به این موضوع رسیدگی کند، که مستقیماً به حفظ صلح و امنیت بین‌المللی مرتبط باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا