آخرین اخبارجهانسیاست

تحقیقات در مورد افشای اطلاعات همکاران افغانی نیروهای بریتانیایی آغاز شد

وزارت دفاع بریتانیا در مورد درز اطلاعات همکاران افغان نیروهای بریتانیایی تحقیق و تفحص می‌کند. آدرس ایمیل‌های یک گروه ۲۵۰ نفری همکاران افغان ارتش بریتانیا که در برخی موارد عکس‌های آنان را هم در کنار خود داشت در جریان ارسال یک ایمیل گروهی از سوی وزارت دفاع بریتانیا، آشکار شده ‌است.


به نقل از بی بی سی، سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا روز دوشنبه (۲۹ سنبله) گفته ‌است که «ما از تک تک افرادی که تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته‌اند عذرخواهی می‌کنیم و در حال انجام اقداماتی هستیم که چنین چیزی هرگز دوباره روی ندهد».
بن والاس وزیر دفاع بریتانیا این موضوع را «درز و نشت غیرقابل قبول» اطلاعات ارزیابی کرده است.
ایمیل گروهی از سوی تیمی ارسال شده‌ بود که ماموریت یافته برای تسهیل انتقال همکاران افغان ارتش بریتانیا به خارج از این کشور اقدام کند و مقدمات جابه‌جایی آن‌ها به بریتانیا را فراهم کند. این تیم از ماه گذشته و با خروج کامل امریکا از خاک افغانستان با گروه طالبان در تماس بوده است.
این تیم به حدود ۲۵۰ همکار افغان ارتش بریتانیا وعده داده که هر آنچه در توان دارد برای کمک به جابه‌جایی آن‌ها انجام دهد.
در این ایمیل به این افراد توصیه شده که چنانچه موقعیت را ایمن ارزیابی نمی‌کنند، مکان اقامت فعلی خود را ترک نکنند و جان خود و اعضای خانواده‌شان را به خطر نیندازند.
به این ترتیب بود که همکاران افغان ارتش بریتانیا متوجه شدند به غیر از نام آن‌ها، حدود ۲۵۰ نفر دیگر هم ضمیمه این ایمیل شده‌اند و آدرس و در برخی موارد عکس آن‌ها برای دریافت‌کنندگان این ایمیل قابل دسترسی است.
برخی از این افراد که از ضمیمه شدن ایمیل گروهی اطلاع نداشتند به آن پاسخ دادند و جزئیاتی را درباره وضعیت فعلی خود شرح دادند و اکنون بیم آن می‌رود از این ایمیل‌ها برای شناسایی و مکان‌یابی آن‌ها استفاده شود.
تیم رسیدگی به امور جابه‌جایی مترجمان و همکاران ارتش بریتانیا به این گروه توصیه کرده که هرچه زودتر آدرس ایمیل خود را تغییر دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا