آخرین اخباراسلایدشوایرانسیاست

توافق موقت ایران و آژانس انرژی اتومی برای یک ماه دیگر تمدید شد

مسئولان در آژانس بین‌المللی انرژی اتومی اعلام کردند که توافق موقت ایران و آژانس انرژی اتومی برای یک ماه دیگر تمدید شده است.


مدیر عمومی آژانس بین‌المللی در یک نشست خبری اعلام کرد که ایران موافقت کرده که فرآیند ضبط از فعالیت‌های هسته‌ای‌اش توسط دوربین‌های مدار بسته برای یک ماه دیگر ادامه یابد.
در همین راستا، کاظم غریب‌آبادی نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتومی در ویانا هم روز دوشنبه ۲۴ می اعلام کرد که در نامه‌ای این تصمیم ایران را به اطلاع مدیرکل آژانس رسانده است.
اظهارات دیپلمات ایرانی در حالی مطرح می‌شود که توافق ایران و آژانس دو روز قبل به پایان رسیده بود. روز گذشته قرار بود رافائل گروسی، مدیر کل آژانس، نشست خبری در این خصوص داشته باشد که بعد از چندین بار تاخیر، بالاخره به امروز موکول شد. پیش‌بینی می‌شد آقای گروسی در همان نشست دیروز، تمدید یک ماهه توافق ایران و آژانس را اعلام کند.
صبح امروز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در نشست خبری هفتگی خود با اهالی رسانه تلویحاً اعلام کرد که توافق سه ماهه ایران و آژانس برای یک ماه دیگر تمدید خواهد شد.
غریب آبادی در بخش‌ دیگری از اظهاراتش گفت: «داده‌های سه ماه گذشته همچنان در اختیار سازمان انرژی هسته‌ای ایران باقی خواهد ماند و به آژانس منتقل نمی‌شود. داده‌های یک ماه آینده نیز صرفاً در اختیار ایران خواهد بود».
طبق توافق ایران و آژانس قرار شده در صورتی که فرآیند احیای برجام و رفع تحریم‌های ایران با موفقیت انجام شود، ایران فایل‌ها و فلم‌های این سه‌ماه را در اختیار مسئولان آژانس انرژی هسته‌ای قرار دهد. با توجه به تفاهم پیش آمده این توافق حال ۴ ماهه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا