آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانفرهنگ و دانشمدیریت فرهنگیمنطقه

حضور ناشران افغانستانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

خبرگزاری دید: سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی از روز گذشته ۱۹ ثور آغاز به کار کرد که نمایندگانی از افغانستان نیز در این نمایشگاه حضور دارند. این درحالی است که در گذشته گزار‌ش‌هایی درباره محدودیت چاپ و فروش کتاب‌های چاپ ایران در افغانستان از سوی طا-لبان منتشر شده بود که مقامات طا-لبان این گزارش‌ها تکذیب کردند.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از حضور ناشرانی از  ۲۶ کشور در این نمایشگاه خبر داد.

حضور ناشران افغانستانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از سال‌های دور مرسوم بوده است. ناشران افغانستانی حاضر در این نمایشگاه از ایران و افغانستان در جشن کتاب ایران حاضر می‌شوند.

این درحالی است که در گذشته گزار‌ش‌هایی درباره محدودیت چاپ و فروش کتاب‌های چاپ ایران در افغانستان از سوی طا-لبان منتشر شده بود که مقامات طا-لبان این گزارش‌ها تکذیب کردند

حبیب غفران سخنگوی، وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست چنین اخباری را به دور از واقعیت توصیف و خاطرنشان کرد: «هیچ‌گاه چنین تصمیمی نگرفته‌ایم و هیچ‌وقت این موضوع که کتاب‌ها ایرانی است در افغانستان، مطرح نبوده است.»

سال گذشته و در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دست کم ۱۰ ناشر افغانستانی شرکت کرده بودند.

گفتنی است که سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ ثور در محل مصلی تهران – ایران ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا