آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

حمدالله محب در فاریاب: شمال دروازه خودکفایی افغانستان است

حمدالله محب مشاور امنیت ملی بعد از ظهر روز چهارشنبه در میمنه با نمایند‌گان اقشار مختلف ولایت فاریاب دیدار کرده و در رابطه به تامین امنیت، بهبود خدمات دولتی و حکومت‌داری محلی بحث کرد.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی بعد از ظهر روز چهارشنبه در میمنه با نمایند‌گان اقشار مختلف ولایت فاریاب دیدار کرده و در رابطه به تامین امنیت، بهبود خدمات دولتی و حکومت‌داری محلی بحث کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار در کنار مردم شهر میمنه متنفذین، جوانان، زنان، جامعه مدنی و اعضای رسانه‌های ولسوالی‌های قیصار، پشتونکوت و خواجه سبزپوش نیز حضور داشتند.
نقیب‌الله فایق والی این ولایت گفت: امنیت فاریاب بهتر گردیده، حکومتداری محلی در حال بهبود است، ادارات موازی از میان رفته، خدمات دولتی خوب‌تر و میان مردم ارتباطات بیشتر ایجاد شده است.
از سویی هم، ریس شورای ولایتی فاریاب با تائید سخنان والی این ولایت گفت باید به شاهراه نمبر یک، نمبر دو و امنیت ولسوالی‌های المار، قیصار و خواجه سبزپوش توجه بیشتر صورت گیرد.
همچنان وی به مشاور امنیت ملی خواسته‌های اساسی مردم فاریاب را در رابطه به بندهای آب‌برق‌ مشخصاً بند برق المار، تکمیل پروژه‌های انکشافی، ساخت سرک‌حلقوی، بهبود کیفیت تعلیمی و صحی و توجه به بی‌جا شدگان جنگ مطرح کرد و خواستار توجه جدی به زندگی مردم ملکی در هنگام عملیات‌های نظامی شدند.
نمایند‌گان مردم چهار ولسوالی در جریان صحبت های‌شان از دولت خواستار بهبود امنیت و تامین صلح با عزت و دایمی شدند که باور آن‌ها صلح راه حل اساسی همه مشکلات است.
در همین حال، حمدالله محب مشاور امنیت ملی در این جلسه اظهارداشت که ابر قدرت‌های جهان تلاش ورزیدند تا مردم را تابع نمایند اما غرور این خاک و مردم شکسته نشد، تاریخ آن دیگر هم غنی شده است. وی نیز قربانی‌های مردم فاریاب را در دفاع و خدمت به کشور تقدیر کرد.
داکتر محب بیان داشت که دشمن به هیچ وجه به قوانین احترام ندارد، در مساجد، مراکز صحی و خانه‌ها جنگ و ویرانی نموده و برای خوشی بیگانگان هموطنان ما را که ۹۹ درصد مسلمان هستند به شهادت می‌رسانند.
مشاور امنیت ملی اظهارداشت دشمن در حدی اجیر و مزدور است که حتی حرف‌شان مربوط به خودشان نیست، مذاکرات را به خواست دیگران انجام می‌دهند رهبری‌شان جنگ را در وطن ما از خانه بیگانه‌ها مدیریت می‌کنند و در کنار ایجاد وحشت، تاسیسات ما را ویران می‌سازند.
وی افزود، دشمنی که برای دیگران ما را از بین می‌برد، برضد آن‌ها مبارزه ما بر حق بوده و ما هرگز مردم و خاک خود را به آن‌ها نمی‌سپاریم. ولی باز هم ما خواهان صلح هستیم صلحی که جنگ را پایان بخشد. نه صلحی که شماری خسته از جنگ، پول و تمویل‌شان ختم شده تحت عنوان صلح یک قرارداد را به امضا برسانند، و بعد دوباره زیر بیرق دیگری جنگ تازه‌‌ای را آغاز نمایند.
مشاور امنیت ملی افزود کشورهایی که در عقب دشمن ایستاده‌اند و خواهان نظام، سیستم و قانون در کشور ما نیستند، تنها خواهان سرمایه‌گذاری بالای افراد و اشخاص برای از بین بردن نظام ما هستند
وی همچنین علاوه کرد که شمال برای افغانستان دروازه، غذا، آب، تیل و خودکفایی بوده و دشمنان تلاش دارند تا به دستور باداران ‌شان این دروازه را به روی افغان‌ها ببندند. قسمی‌که باداران این‌ها قبل از این دروازه های سپین بولدک و تورخم را در برابر ما می بستند
داکتر حمدالله محب به مردم فاریاب گفت که در خصوص تامین امنیت، تطبیق پروژه‌ها و بازگشایی شاهراه خواست‌های شما را دریافت نموده، خود را مکلف می‌دانیم تا به آن رسیدگی نماییم، ولی برآورده شدن این همه خواست‌ها بدون همکاری مردم نا ممکن می‌باشد، بیایید در کنار اداره محلی خویش بی‌ایستید و همکاری نمایید، تا مناطقی که از دست دشمن آزاد می‌گردد نه تنها این‌که نگهداری و حفظ شود بلکه زمینه ارائه خدمات دولتی مساعد گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا