آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرحکومتخبر های مهممنطقه

حکمتیار: کار به استفاده از سلاح کشیده نشود

خبرگزاری دید:گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در واکنش به حادثه روزهای اخیر در شهرستان های درایم و ارگو بدخشان گفت: تمامی قضایای کشور بین مردم با یکدیگر و چه بین مردم و مسئولان باید به وسیله شریعت حل شود. وی افزود: نباید کار به استفاده از سلاح کشیده شود.

رهبر حزب اسلامی امروز( ۱۷ ثور) در واکنش به اعتراضات شکل گرفته در بدخشان، در صفحه ایکس خود نوشت  حوادث درایم و ارگو مایه تاثر و تاسف اند و ایجاب می کند مسئولین با درایت بیشتر به آن رسیدگی نموده و از تشدید تشنج جلوگیری کنند.

حکمتیار همچنین در بخش دیگری از این واکنش گفته است که تمامی مسائل کشور چه مسائل بین مردم و چه قضایای بین مردم و زمامداران باید از طریق تمکین به شریعت حل شود. نباید کار به اعمال قوه و توسل به سلاح کشیده شود.

طی روزهای اخیر جریانی از اعتراضات در دو شهرستان درایم و ارگو ولایت بدخشان شکل گرفته است. به گفته منابع محلی  بر اثر تیراندازی نیروهای طا-لبان در شهرستان ارگو یک نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. از طرف دیگر، حکومت سرپرست علت این درگیری ها را هجوم مردم محلی به نیروهای حکومت سرپرست در جریان تخریب مزارع کشت خشخاش عنوان کرده اند.

این رویداد در پی تخریب زمین های کشت تریاک از سوی نیروهای حکومت سرپرست صورت گرفته که با مانع مردم محلی رو به رو شده بودند و در نهایت منجر به درگیری بین طرفین شده است. اما این حادثه خشم ساکنان محلی را برانگیخته  و دامنه اعتراضات را به شهرستان ارگوی نیز کشاند.

در اعلامیه دفتر سخنگوی حکومت سرپرست در این رابطه آمده است که براساس فرمان رئیس حکومت سرپرست، تخریب کشت و قاچاق تریاک در تمام کشور جریان دارد و هیچ منطقه ای از این امر مستثنی نیست. همچنین در این اعلامیه آمده است که  هیئتی به ریاست فصیح الدین فطرت  اعزام خواهد شد. در اعلامیه گفته شده است که برای هیأت وظیفه سپرده شده است که این رویداد را بررسی همه جانبه نموده و گزارش کامل آن را به مقام نخست وزیر ارائه نماید.

 در این هیئت علاوه بر فصیح الدین فطرت عبدالحق، معاون مبارزه علیه مواد مخدر وزارت کشور، رحمت الله نجیب معاون ریاست عمومی اطلاعات و عبدالمومن رئیس شورای علمای بدخشان نیز حضور دارند.

فصیح الله فطرت در واکنش به این حادثه گفته بود که تخریب مزارع خشخاش جدی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا