آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

خلیلزاد: تکنالوجی امریکا، مشکل مبارزه با تروریزم را در افغانستان رفع می‌کند

خبرگزاری دید: زلمی خلیلزاد نماینده پیشین امریکا برای افغانستان می‌گوید، اکنون تکنالوجی به امریکا این امکان را می‌دهد تا با تروریزم در افغانستان مبارزه کند.

نماینده ویژه پیشین امریکا گفت اگر امریکا امکانات امروزی را در ۲۰۰۱ در اختیار می‌داشت، می‌توانست از وقوع حملات ۱۱ سپتمبر جلوگیری کند.

او به طور مثال از امکانات امریکا برای هدف قرار دادن تروریستان به طور دقیق، از راه دور نام برد.

زلمی خلیلزاد دو روز پیش به عنوان مهمان برنامه سخنرانی سالانه دانشگاه نظامی ارتش ایالات متحده حضور یافت و درباره خروج نیروهای امریکا از افغانستان و تفاوت جنگ اوکراین و افغانستان سخنرانی کرد.

آقای خلیلزاد در این سخنرانی گفت امریکا از افغانستان خارج شد، زیرا دیگر موضوع تغییر این کشور به یک دموکراسی صلح‌آمیز و مبارزه با تروریزم در اولویت امریکا نبود.

او گفت موضوع مبارزه با تروریزم، هنوز اهمیت دارد، اما دیگر در مرکز توجه قرار ندارد و موضوعات مهم‌تری مثل چین و رقابت قدرت‌های بزرگ توجه بیشتری را جلب کرده است.

نماینده پیشین امریکا برای افغانستان گفت امریکا باید انتخاب می‌کرد که منابع خود را در کجا اختصاص دهد. او تاکید کرد که ایالات متحده امروز، با چالش‌های جدیدی مواجه است و نیاز دارد منابع خود را به موارد مهم‌تری مثل توسعه تکنالوجی برای رقابت با چین اختصاص دهد.

خلیلزاد در زمان دونالد ترامپ رییس‌ جمهور وقت امریکا، به عنوان نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان انتخاب شد و در زمان جو بایدن رییس‌جمهور دموکرات، در این پست ابقا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا