آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

درگیری در کندز؛ ۷ نیروی امنیتی کشته شدند

شورای ولایتی کندز می‌گوید که در حمله طالبان به یک پاسگاه نیروهای ارتش هفت تن از این نیروها کشته شده‌‌اند. به گفته رییس شورای ولایتی کندز، گروه طالبان سه نیروی ارتش را نیز به اسارت گرفته‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، این درگیری‌ها پس از حمله دوشنبه‌شب (۱۹ عقرب) طالبان به پاسگاه نیروهای ارتش در منطقه «تپه اختر» ولسوالی خان‌آباد آغاز شده است.

یوسف ایوبی رییس شورای ولایتی کندز می‌گوید که پس از این حمله، گروه طالبان به خانه غیرنظامیان داخل شدند که در پی حمله هوایی نیروهای ارتش پنج غیرنظامی کشته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.
طبق معلومات رییس شورای ولایتی کندز، در حمله هوایی ارتش سه عضو گروه طالبان نیز کشته شده‌اند.
اما، عصمت‌الله مرادی سخنگوی والی کندز روز سه‌شنبه (۲۰ عقرب) به رسانه‌ها گفته که در پی حمله طالبان به این پاسگاه، چهار سرباز ارتش کشته شده و دو تن دیگر زخمی شده‌اند. او ناپدید شدن یک سرباز ارتش را نیز تأیید کرده است.
به گفته آقای مرادی، جنگجویان گروه طالبان پس از حمله به پاسگاه نیروهای ارتش به یک مهمان‌خانه جابه‌جا شدند که از سوی نیروهای هوایی هدف حمله قرار گرفته‌اند.
سخنگوی والی کندز می‌گوید در این حمله هوایی افزون بر کشته‌شدن جنگجویان گروه طالبان، پنج تن از غیرنظامیان نیز کشته شده و دو غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.
گفته می‌شود که این حمله را قطعه سرخ گروه طالبان اجرا کرده است.
کندز در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن به حساب می‌رود. گروه طالبان در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت حضور گسترده دارند. حملات پیوسته طالبان بالای نظامیان و غیرنظامیان در این ولایت آرامش را از مردم کندز گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا