آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

دریده شدن «پرده آشنایی» میان داکتر عبدالله و امرالله صالح

پس از جنجالی شدن یک پُست فیسبوکی امرالله صالح مبنی بر توهین یکی از سران تیم ثبت و همگرایی به ملیت هزاره، تیم ثبات و همگرایی با نشر اعلامیه‌ای تیم دولت ساز را به داشتن «نیت ناپاک» در قبال ملیت هزاره متهم کرده است. در مقابل امرالله صالح نیز هشدار داده که اسنادی به دست دارد و آن را رسانه‌ای خواهد کرد.

پس از جنجالی شدن یک پُست فیسبوکی امرالله صالح مبنی بر توهین یکی از سران تیم ثبت و همگرایی به ملیت هزاره، تیم ثبات و همگرایی با نشر اعلامیه‌ای تیم دولت ساز را به داشتن «نیت ناپاک» در قبال ملیت هزاره متهم کرده است. در مقابل امرالله صالح نیز هشدار داده که اسنادی به دست دارد و آن را رسانه‌ای خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، تقابل شدید میان امرالله صالح و تیم ثبات و همگرایی از آن جا آغاز شد که روز گذشته آقای صالح پُستی را در صفحه‌اش منتشر کرده و هشدار داد که اسنادی دارد مبنی بر توهین یکی از سران تیم ثبات و همگرایی به ملیت هزاره.
تیم ثبات و همگرایی در پاسخ به آن پست امرالله صالح در اعلامیه‌ای نوشت:« اظهارات اخیر آقای امرالله صالح به معنای واقعی کلمه شرم‌آور و تأسف‌بار است. آنچه بر زبان امرالله صالح جاری شده است، اولاً نیت ناپاک رهبری آن تیم را در قبال قوم شریف هزاره نشان می‌دهد؛ و ثانیاً با هدف نفاق افگنی مطرح گردیده است»
ثبات همگرایی در این اعلامیه همچنان تیم دولت‌ساز را به تفرقه افکنی، از بین بردن اعتماد میان اقوام، متزلزل ساختن وحدت ملی و فروپاشاندن شیرازه زندگی مردم کرده و افزوده که مردم فریب این گونه جنگ‌های روانی را نخواهند خورد.
امرالله صالح در آن پست به نقل از یکی از سران تیم ثبات و همگرایی گفته بود که آنان به ملیت هزاره توین کرده‌اند.
آقای صالح در پُست بعدی گامی پیشتر نهاده و این بار ضمن هشدار مبنی بر نشر اسناد توهین یکی از سران تیم ثبات و همگرایی به ملیت هزاره، داکتر عبدالله را مورد خطاب قرار داده و گفته است که اگر تاکنون عفت کلام را در برابر او حفظ می‌کرد، پس از این «پرده آشنایی» دریده شده و افشاگری‌های بیشتری خواهد کرد.
آقای صالح نوشته:« اما پیام مشخص به داکتر عبدالله عبدالله! خوب می‌دانید که ثبوت از توهین نژادی توسط یکی از اعضای ارشد تیم شما که مسوولیت سازماندهی برای تظاهرات را دارد در نزد ما وجود دارد. ثبوت شامل ساعت‌ها حرف و برنامه ریزی است که یک بخش کوچک آن را همین دشنام تشکیل می‌دهد. اگر ثبوت وجود نمی‌داشت اینقدر دست و پاچه و مضطرب نمی‌شدید. من تا همین لحظه هیچگاهی در ارتباط به شخص شما از کلمات رکیک کار نگرفته بودم. امشب پرده آشنایی را شما دریدید. دیوار احترام را شما به باروت بستید. خدا و بندگانش شاهدند که من مقصر این گسست نبوده و نیستم. حالا که شما بحث ثبوت‌های ما را دروغ و شرم آور خوانده‌اید سر از فردا دیده شود که آیا ثبوت وجود دارد یا خیر. من از تاخت بر اشخاص تا همین لحظه دوری جسته بودم. شما آغازش کردید.»
همچنان در همین پُست، آقای صالح به محمد محقق نیز تاخته و گفته که آقای محقق سوانح خود را به او نوشته است:«در همین حال آقای محقق به جای این که به پاسخ منطقی موضوع بپردازد نیز در پهلوی چند سطر دشنام سوانح خود را به من نوشته است که در گذشته چه کارها کرده است. چنان خلص سوانح خود را نوشته که گویی کرسیِ خالی باشد که ایشان را در کار بگماریم. به هرصورت به این موضوع پسان خواهم پرداخت».
با این وجود، دیده می‌شود که بحث انتخابات افغانستان به سوی بحرانی شدن در حرکت است و اگر نتیجه ابتدایی هرچه زودتر اعلام نشود، احتمال آن می‌رود که جبهه گیری‌های فیسبوکی دو طرف منجر به درگیری‌های خیابانی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا