آخرین اخباراجتماعافغانستان

در هرات، آمادگی‌ها برای تجلیل از نوروز گرفته شده است

مسئولان در ولایت هرات، در آستانه نوروز باستانی و رسیدن سال جدید، از آمادگی‌ها برای تجلیل از جشن با شکوه سال نو و نوروز باستانی سخن می‌زنند.
بر اساس پیشنهاد وزارت اطلاعات و فرهنگ و منظوری ریاست جمهوری، در سال روان جشن نوروز باستانی در تمام ولایات کشور به گونه باشکوه برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، آریا رئوفیان رییس اطلاعات وفرهنگ ولایت هرات می‌گوید: در جشنواره نوروز توام با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.
وی افزود، قرار است جشن باستانی نوروز به عنوان یکی از ارزش‌های مهم تاریخی مردم افغانستان در سراسر کشور به شکل باشکوهی تجلیل شود.
در همین حال، کمیسیون برگزاری مراسم نوروز در ولایت هرات که متشکل از مسئولان فرهنگی، شماری از مسئولان دولتی و جوانان می‌باشند، از چندی به این سو سرگرم تدارک برگزاری این جشنواره هستند.
این کمیسیون اموری که شامل تهیه عکس و پوستر، دعوت از مهمانان و تهیه وسایل پذیرایی از مردم و مهمانان می‌باشد را تاکنون آماده کرده‌اند.
در کنار تدارک محل برگزاری جشنواره، گروه‌های هنری و موسیقی سرگرم تمرین نمایشات و برنامه‌های خود هستند.
از سوی دیگر مسئولان محلی هرات نیز ضمن ابراز امتنان از تلاش‌های مسئولان فرهنگی به این باوراند که پاسداشت از مناسبت‌های تاریخی که ریشه در فرهنگ اصیل این کهن دیار دارد، ارج گزاری به فرهنگ نیاکان است.
مونسه حسن زاده معاون امور اجتماعی مقام ولایت و رییس کمیسیون برگزاری جشن نوروز در ولایت هرات می‌گوید: «نیروهای امنیتی و سایر مسئولان نیز به‌خاطر تدارک این جشن تاریخی همکاری دارند.»
باشندگان ولایت هرات نیز از برگزاری این جشن ابراز خرسندی می‌نمایند و آرزو دارند تا این فرهنگ مطابق به اصالت‌های تاریخی آن در بین جامعه نهادینه شود.
آنان تاکید دارند که در این جشنواره حضور خواهند یافت.
ولایت هرات از جمله ولایات باستانی افغانستان است که در آن فرهنگ صیانت از ارزش‌های تاریخی در حال تقویت و گسترش می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا