آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

در هفته صنعت ۵۱ کارخانه تولیدی گشایش می‌یابد

خبرگزاری دید: وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که در هفته صنعت ۵۱ کارخانه تولیدی در سراسر کشور افتتاح می‌شود.


نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت که امروز سه شنبه(۲۸ثور) در آغاز هفته صنعت صحبت می‌کرد، گفت که آمادگی برای افتتاح ۵۱ فابریکه تولیدی در جریان هفته صنعت وجود دارد.
او تصریح که روز گذشته ۳ فابریکه تولیدی در هرات افتتاح شده است.
غوریانی با اشاره به آنکه نمایشگاه تولیدات داخلی در قالب دوصد غرفه در کابل افتتاح می‌شود، از شهروندان کشور درخواست کرد که از محصولات داخلی استفاده نمایند.
به گفته وزیر صنعت و تجارت، در حال حاضر ۱۲ پارک صنعتی در سراسر کشور فعال است و زمینه برای توزیع زمین در ۱۱ پارک صنعتی دیگر فراهم می‌باشد.
این در حالیست که روز گذشته سه کارخانه تولیدی در شهرک صنعتی هرات با حضور نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت، به بهره برداری سپرده شده است.
این کارخانه ها با سرمایه گذاری ده میلیون دالر، در چند خط تولید در سکتورهای تولید لبنیات، آیسکریم، پنیر و بیسکویت در شهرک صنعتی هرات به فعالیت آغازو زمینه کار مستقیم و غیرمستقیم را برای ۵۰۰ تن از شهروندان کشور مساعد ساخته است.
شهرک صنعتی ولایت هرات که دارای چهار فاز جداگانه می باشد یکی از پارک های صنعتی مهم افغانستان به شمار می رود و هم اکنون حدود سه صد کارخانه صنعتی- تولیدی در سکتورهای مختلف در آن مصروف فعالیت می باشند و زمینه کار برای نزدیک به چهل هزار تن از شهروندان کشور مساعد ساخته شده است.
قابل ذکر است در دو سال اخیر، ناامنی، فساد، نبود امکانات و زیرساخت های ابتدایی در شهرک های صنعتی، کمبود برق و ده‌ها مشکل دیگر، باعث شده تا بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال خروج سرمایه‌های شان از کشور باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا