آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمدولت فراگیرسیاستمنطقه

رییس پارلمان ایران:

دولت فراگیر و مشارکتی شرط ثبات در افغانستان است

خبرگزاری دید: رییس پارلمان ایران تشکیل دولت فراگیر و مشارکتی را شرط ایجاد ثبات پایدار و امنیت در افغانستان دانست. او این موضوع را در نشست روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بیان کرده است.

محمد باقر قالیباف رییس پارلمان ایران در پیوند به افغانستان گفت: وضعیت افغانستان با گذشت بیست سال از حضور مخرب نیروهای خارجی، بحرانی است و این وخامت اوضاع، میراث اشغالگران برای مردم رنجور و ستمدیده افغانستان است.
قالیباف در ادامه مباحث خود گفت: با خروج اشغالگران، نباید امنیت و حقوق اولیه مردم افغانستان به خطر بیفتد، یکی از نگرانی های جدی که می‌بایست مورد توجه همگان باشد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به مسئولیت خود در قبال مردم افغانستان عمل خواهد کرد ولی هوشیاری کل جهان اسلام در این باره ضرورت دارد.
قالیباف در ادامه گفت: آنچه می تواند منجر به ثبات در افغانستان شود و اوضاع این کشور را به سمت بهبود ببرد، تشکیل یک دولتِ فراگیر و مشارکتی در جهت تامین حقوق همه مردم این کشور اعم از مرد و زن، پَشتون، تاجیک هَزارَه و ازبیک است.
رییس مجلس ایران خاطر نشان کرد: ما به حمایت خود از برادران و خواهران افغان با هدف کاهش آلام ایشان ادامه می‌دهیم، اما مدیریت و حل این بحران نیازمند اراده، اقدام و سرمایه گذاری همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی است.
گفتنی است که ایران همواره بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا