آخرین اخبارافغانستانسیاست

دین محمد جرئت مشاور رییس جمهور و معاون شورای امنیت ملی برکنار شد


برخی گزارش‌های حاکی از آن است که رییس جمهور غنی، دین محمد جرئت مشاور ریاست جمهوری و معاون دفتر شورای امنیت ملی را از هر دو سمت برکنار کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در حکم رییس جمهور آمده است که به تأسی از حکم فقره ۱۳ ماده ۶۴ قانون اساسی افغانستان، عزل دین‌محمد جرئت از پست مشاوریت ارشد ریاست جمهوری و معاونیت دفتر شورای امنیت ملی جمهوری منظور است.
مشخص نیست که انگیزه برکناری آقای جرئت چیست؛ اما یکماه پیش مقام‌های محلی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان گفته بودند که در یک عملیات نظامی در شهر جلال‌آباد، در «ردفتر روند حفاظت از ارزش‌های جهاد و مقاومت مردم افغانستان» شماری اسلحه و ماین به دست آورده‌اند.
عطاءالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار در آن زمان گفت که این عملیات به گونه مشترک از سوی ریاست امنیت ملی و فرماندهی پولیس ننگرهار صورت گرفته است.
رهبری روندی را که مقام‌های محلی ادعا کردند به دفتر آن حمله شد، دین‌ محمد جرئت مشاور رییس جمهور و مشاور شورای امنیت ملی این کشور در «بخش انسجام حمایت مردمی» از نیروهای امنیتی برعهده دارد.
هاشم مهمند معاون روند «حفاظت از ارزش‌های جهاد و مقاومت مردم افغانستان» و مسئول این جریان در شرق افغانستان، اما در آن زمان گفت دفتری که نیروهای امنیتی به آن حمله کردند، مربوط آن‌ها نمی‌شود.
با این حال، مشخص نیست که آیا میان عزل آقای جرئت و رویداد جلال‌آباد، رابطه‌ای هست یا خیر.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا