آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثپاکستانحقوق بشرحکومتزنانکودکانمنطقهمهاجرت

رسانه پاکستانی: بیش از ۸ هزار مهاجر افغانستان طی دوهفته گذشته از پاکستان اخراج شدند

خبرگزاری دید: رسانه های پاکستانی از اخارج ۸ هزار و ۵۸۱ مهاجر افغانستان در نزدیک به دو هفته گذشته از سوی پاکستان خبر داده اند. منابع گفته است که از آغاز اجرای طرح اخراج مهاجران تاکنون بیش از ۵۳۵ هزار مهاجر افغانستان به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

شبکه خبری سما روز یکشنبه (۲۶ حمل) گزارش داد که فرایند اخراج مهاجران بدون مدرک رسمی از پاکستان به سرعت ادامه دارد. در نزدیک به دو هفته گذشته ۳ هزار و ۱۲۷ مرد، یک هزار و ۹۷۲ زن و ۳ هزار و ۴۸۲ کودک افغانستانی از پاکستان اخراج شده‌اند.

همچنین به گزارش این رسانه، ۳۱۰ خانواده با ۲۸۷ وسیله نقلیه به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

پاکستان در ماه میزان سال ۱۴۰۲ به مهاجران بدون مدارک اقامت در این کشور تا ۱۰ عقرب ضرب‌الاجل تعیین کرد که این کشور را ترک کنند.

اخیرا رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که حکومت پاکستان در نظر دارد در مرحله دوم اخراج مهاجران افغانستان از این کشور، نزدیک به یک میلیون مهاجر را اخراج کند.

انتظار می‌رود که این مرحله تابستان سال جاری آغاز شود.

آمارهای آژانس پناهندگان سازمان ملل نشان می‌دهد که ۲.۱۸ میلیون مهاجر در پاکستان زندگی می‌کنند.

این رقم شامل ۱.۳ میلیون پناهنده‌ای است که از آژانس پناهندگان سازمان ملل کارت «پی‌اوآر» یا اقامت دایم گرفته‌اند. همچنین ۸۸۰ هزار پناهنده دیگر پس از ثبت‌نام در سال ۲۰۱۷ کارت اقامت موقت دریافت کرده‌اند.

پاکستان مصمم است همه مهاجران بدون مدارک اقامت رسمی را از این کشور اخراج کند و تاکنون به درخواست‌های نهادهای حامی حقوق پناهندگان مبنی بر لغو اخراج اجباری مهاجران پاسخ مثبت نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا