آخرین اخباراسلایدشوجهان

وزارت دفاع روسیه:

رهبر جبهه النصره در سوریه به شدت زخمی شده‌ است


وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، در یک حمله هوایی جنگنده‌های این کشور، رهبر گروه چریکی تحریرالشام به شدت زخمی و ۱۲ نفر از فرماندهان تحت امر او نیز کشته شده‌اند.
طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، هدف از حمله اخیر، محمد جولانی بود و اطلاعاتی به دست آمده بود که او با فرماندهان خود جلسه دارد.
به نقل از یورونیوز، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که این حمله توسط دو فروند هواپیما صورت گرفت و محمد جولانی، رهبر جبهه النصره که با گروه‌های دیگر مخالف حکومت بشار اسد، گروه تحریرالشام را تشکیل داده، به شدت مجروح شده است.
او به نقل از اطلاعات رسیده از چند منبع مستقل گفت که محمد جولانی مورد اصابت ترکش‌های متعدد قرار گرفته است. سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود، حدود ۵۰ تن از محافظان و نیز ۱۲ فرمانده تحت امر جولانی در این حمله هوایی کشته شده‌اند که دستیار نزدیک محمد جولانی و رییس بخش امنیتی تحریرالشام نیز از آن جمله‌اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، این حمله بخشی از عملیات جاری برای متلاشی کردن گروه‌های جنگجویی است که در روز ۱۸ ماه سپتمبر گذشته ۲۹ پولیس نظامی روسیه را محاصره کرده بودند. این نیروها در نهایت با مداخله هوایی نیروهای روسیه از مهلکه نجات یافتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا