آخرین اخبارافغانستانگزارش

روزگار خراب افغانستان؛ صف طولانی باشندگان پایتخت برای لقمه‌ای نان

رسول شهزاد: کابل
خبرگزاری دید: ده‌ها تن از شهروندان کابل از صبح زود برای انگشت‌نگاری برای دریافت کمک‌ در سرک شورا واقع کارته سه تجمع کرده‌اند. در میان این افراد زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند.

شماری از باشندگان کابل امروز سه شنبه ( ۲۸ جدی) برای سپری نمودن روند انگشت نگاری در منطقه کارته سه تجمع کردند. در میان این افراد زنان و کودکان نیز هستند که می‌گویند از صبح زود اینجا آمدند.
فرید احمد یک تن از کسانی که منتظر رسیدن نوبتش است به خبرگزاری دید گفت: از صبح زود اینجا آمدیم تا انگشت نگاری شویم و در آینده بتوانیم کمک دریافت کنیم.
او می‌گوید که روز گذشته از وکیل گذر شان با خبر شده است که هر کسی که می‌خواهد کمک بگیرد از این پس باید بایومتریک شود تا نتواند چندین بار کمک دریافت کند.
این در حالی است که افغانستان پس از رویکار آمدن طا-لبان با موج بزرگی از بیکاری مواجه شد و هزاران تن شغل شان را از دست دادند. شماری از شهروندان برای گذاراندن زندگی به کشورهای همسایه می‌روند.

با آنکه شماری از کشورهای جهان تاکنون کمک‌های نقدی و غیر نقدی به افغانستان فرستاده، اما شهروندان از روند توزیع این کمک‌ها شاکی هستند و می‌گویند که وکلای گذر این کمک‌ها را حیف و میل می‌کند.
عبیدالله یکی دیگر از کسان که برای گرفتن کمک به اینجا آمده، می‌گوید که روز گذشته از ناحیه مربوطه شان با وی تماس گرفته و گفته است که برای انگشت نگاری به کارته سه بیاید.
وی گفت که من و همسرم هر دو به اینجا آمدیم تا انگشت نگاری شویم. او می‌گوید که تاکنون یک بار کمک دریافته کرده است که ناچیز بوده و این بار نیز به ادامه همان کمک آنها را انگشت نگاری می‌کنند.
گفتنی است که چندی پیش جنبش زنان افغانستان برای عدالت و آزادی با راه اندازی گردهمایی اعتراضی از روند توزیع کمک‌های بشر دوستانه جهان انتقاد کردند. آنها گفته بودند که مسئولان امارت اسلامی در تبانی با وکلای گذر کمک‌ها را به خویشاوندان خودشان توزیع می‌کنند.
شهرداری کابل در اقدامی غیر منتظره ده‌ها تن را برای کار در بدل گندم استخدام کرده بود که مرحله اول این روند سپری شده است. قرار است در آینده نزدیک مرحله دوم « کار در بدل گندم» آغاز شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا