آخرین اخبارمنطقه

روس‌ها در وزیرستان‌ها؛ ادعایی که تاهنوز مبهم است

شماری از مسئولین در ولایت پکتیا از کمک روس‎ها به طالبان خبر می‎دهند.
به نقل از رادیو آزادی، شماری از وکلای شورای ولایتی ولایت پکتیا می‎گویند که در وزیرستان شمالی و جنوبی، جنرالان روسی با طالبان دیده شده‎اند.
آن‎ها می‎گویند، افسران روسی مسلح در آن‌سوی خط دیورند دیده شده‎اند که با طالبان به گشت‌وگذار می‌‌کنند.
تاج محمد منگل، وکیل شورای ولایتی پکتیا، به رادیو آزادی، گفت: شواهد موثق دارد که افسران نظامی روسیه در منطقه دیده شده‎اند.
وی گفت:” در وزیرستان شمالی و در منطقه«میرانشاه» جنرالان روسی با نظامیان پاکستانی، می‎خواهند یکجا تاسیسات درست کنند و دامنه جنگ خود را از این‎جا گسترش دهند و به اهداف دراز مدتی که مدنظر دارند، خود را برسانند.”
محمد ایوب غروال، عضو دیگر شورای ولایتی پکتیا نیز در مورد سفرهای افسران روسیه به مناطق قبایلی گفت: حالا که روس‎ها به شکست‎های خود در سی یا سی و پنج سال گذشته در پکتیای بزرگ و افغانستان بزرگ نظر می‎اندازند، می‎خواهند انتقام خود را در همین جا بگیرند.
اردوی پاکستان روز پنجشنبه هفته گذشته در مورد سفر یک هیئت روسی تحت رهبری معاون لوی درستیز قوای مسلح روسیه، سرگی یوری ایویچ اسراکوف، به مرکز وزیرستان شمالی میرانشاه خبر داد.
اما یک روز بعد از آن، نماینده روسیه برای ناتو( الکساندر گروشکو) این موضوع را رد کرد که گویا روسیه به طالبان کمک می‎کند.
گروشکو افزود که تماس با طالبان به‌خاطر صلح افغانستان و امنیت اتباع روسیه صورت می‎گیرد.
گفتنی است که وزیرستان شمالی و جنوبی، از جمله‌ مناطق ناامن پاکستان‌اند که بسیاری از گروه‌های تروریستی در آن حضور فعال دارند و کمپ‌های نظامی تاسیس کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا