آخرین اخبارجهانسیاست

سناتور امریکایی: بایدن امریکایی‌ها را در افغانستان رها کرد

یک سناتور جمهوری‌خواه امریکای ضمن بیان این مطلب که جو بایدن امریکایی‌ها را در افغانستان رها کرده، از بحران گروگانگیری در افغانستان هشدار داد.


تد کروز سناتور جمهوری‌خواه امریکا روز دوشنبه به گزارش‌ها از امریکایی‌های باقی‌مانده در افغانستان واکنش نشان داد.
به نوشته نشریه «نیوز ویک»، کروز در پیامی توئیتری با الصاق خبر ادعایی شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» مبنی بر ممانعت طالبان از بلند شدن هواپیمای حامل امریکایی‌ها در شهر مزار شریف نوشت:‌ «جو بایدن امریکایی‌ها را در افغانستان رها کرده است».
این سناتور امریکایی افزود: «اعضای کنگره از جمله من و دفترم بی‌وقفه در تلاش هستیم تا آن‌ها را خارج کنیم و وزارت خارجه بایدن روزها است که با خودش درگیر است. حالا گزارش‌های بسیار نگران‌کننده‌ای از بحران گروگان‌گیری منتشر شده است».
در همین ارتباط، یک سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به نیوز ویک گفت، این وزارتخانه «نمی‌تواند به شکل قابل اتکایی جزئیات پایه‌ای درباره پروازهای چارتر تأیید کند، از جمله اینکه چه کسانی آن‌ها را سازمان‌دهی می‌کنند، چه تعداد شهروند امریکایی و گروه‌های دارای اولویت در این پروازها هستند، میزان دقیق بودن سایر گزارش‌ها و اینکه این پروازها در چه مکانی فرود خواهند آمد».
مایکل مک‌کائول نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس روز یکشنبه گفت که پس از پایان ضرب‌الاجل امریکا برای خروج از افغانستان، برخی شهروندان امریکایی که در این کشور باقی مانده‌اند در میدان هوایی در افغانستان آماده خروج از این کشور هستند اما طالبان به هواپیمای آنها اجازه برخاستن نمی‌دهد.
در همین حال، گروه طالبان چنین موضوعی را به گونه کامل رد کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا