آخرین اخبارافغانستان

سیگار: صدها هزار متقاضی ویزه مهاجرت به امریکا هنوز در افغانستان زندگی می‌کنند

خبرگزاری دید: اداره بازرس امریکا برای افغانستان (سیگار) می‌گوید که ۸۴۰ هزار متقاضی ویزه مهاجرت به امریکا هنوز در داخل افغانستان زندگی می‌کنند.

اداره‌ بازرس ویژه‌ امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش تازه‌ خود که اواخر هفته گذشته منتشر کرده گفته است که ۸۴۰ هزار نفر از شهروندان افغانستان که برای دریافت ویزای ویژه‌ مهاجرت به امریکا (اس‌آی‌وی) درخواست داده‌اند، هنوز در افغانستان به ‌سر می‌برند و منتظر نتیجه‌ درخواست خود هستند.

در گزارش سیگار آمده که از زمان خروج امریکا از افغانستان متقاضیان این برنامه به ‌شدت افزایش یافته است.

سیگار افزوده که در ماه اکتوبر سال ۲۰۲۱ شمار افرادی که برای دریافت ویزای ویژه‌ مهاجرت به امریکا درخواست داده بودند، کم‌تر از ۳۰ هزار نفر بود؛ اما تا دسمبر سال ۲۰۲۲ این تعداد به ۱۵۵ هزار متقاضی افزایش یافت.

در این گزارش همچنین آمده است که این ارقام شامل اعضای خانواده‌های متقاضیان نمی‌شود که در صورت پذیرش، آنان نیز اجازه‌ اسکان در امریکا را دریافت خواهند کرد.

سیگار نوشته که بر اساس برآورد وزارت خارجه‌ امریکا، تا ماه اپریل سال جاری میلادی بیش از ۸۴۰ هزار نفر از درخواست‌کنندگان ویزه ویژه‌ مهاجرت و خانواده‌های آنان در افغانستان باقی مانده‌اند.

وزارت خارجه‌ امریکا گفته که همه‌ کسانی‌ که درخواست می‌دهند پذیرفته نمی‌شوند و بیش از ۵۰ درصد از متقاضیان تا زمانی که درخواست‌شان به مراحل کلیدی بررسی نمی‌رسد، واجد شرایط شناخته نمی‌شوند.

این وزارت افزوده که جو بایدن رییس جمهور امریکا از زمان آغاز به‌کار در جنوری سال ۲۰۲۱ تا ماه آگست سال جاری میلادی، ۳۴ هزار ویزه ویژه‌ مهاجرت به آن کشور صادر کرده است که افزایش قابل توجهی را نسبت به سال‌های قبل نشان می‌دهد.

سیگار گفته است که وزارت خارجه‌ امریکا اکنون کارمندان بیشتری را برای بررسی درخواست‌ها استخدام کرده و با پنتاگون نیز برای تأیید کار درخواست‌دهندگان هماهنگ شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا