آخرین اخبارافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

شورای امنیت روسیه: امریکا علاقمند صادرات هرویین افغانستان به روسیه بود

خبرگزاری دید: معاون رییس شورای امنیت روسیه گفته که طا-لبان در سال گذشته بیشتر از غرب به مبارزه با مواد مخدر در افغانستان کمک کرده است.

دیمیتری مدودف معاون رییس شورای امنیت روسیه به تازگی گفته که طا-لبان در سال گذشته بیش از تلاش دو دهه‌ای ایتلافی به رهبری ایالات متحده که علاقمند به صادرات هرویین افغانستان به روسیه و سایر کشورهای منطقه بود، به مبارزه با مواد مخدر در افغانستان کمک کرده است.

به نقل از تاس، این سیاستمدار روس به بررسی و گزارش تریاک افغانستان در ۲۰۲۳ توسط دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) در اوایل ماه جاری منتشر شد، اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش، تولید تریاک در افغانستان با کاهش ۹۵ درصدی مواجه بوده و از ۶ هزار و ۲۰۰ تن تولید در سال ۲۰۲۲ به ۳۳۳ تن در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

مدودف: در کم‌تر از یک سال، طا-لبان صرف نظر از این‌که ما در مورد آن چه احساسی داشته باشیم، کاری را انجام دادند که ایتلاف ناتو به رهبری ایالات متحده که گفته می‌شد در حال مبارزه با تروریزم در این کشور بود، در طول ۲۰ سال نتوانست انجام دهد.

وی افزوده که این چیزی است که اتفاق می‌افتد، آن هم وقتی کسانی که در واقع علاقمند به صادرات هرویین به روسیه و سایر کشورها بودند، منطقه را ترک کردند.

گفتنی است که ایالات متحده خروج نیروهای خود را از افغانستان در تابستان سال ۲۰۲۱ به پایان رساند و این نشان دهنده پایان عملیات نظامی است که در سال ۲۰۰۱ آغاز شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا