آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانحقوق بشرسیاستمنطقه

شورای مقاومت ملی برای نجات: طا-لبان ، افغانستان را به لانه امن تروریسم منطقه‌ای و جهانی مبدل ساخته است

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در هرات می گوید: “گروه طا-لبان نه تنها برای بهبود وضعیت حاکم در کشور کاری نکرده بلکه افغانستان را به لانه امن برای تروریسم منطقه‌ای و جهانی تبدیل نموده است. از این منظر مهار تروریسم اهمیت بالقوه دارد و همکاری و پشتیبانی  بین‌المللی از جریان‌های مردمی در جلو گیری از رشد تروریزم و نابودی آن کمک خواهد نمود.”

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان امروز ( ۱۱ ثور) با انتشار اعلامیه ای حمله تروریستی در مسجد امام زمان در شهرک اندیشه ولسوالی گذره ولایت هرات را که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از مومنان نمازگزار گردیده را شدیداً نکوهش نمود.

در این اعلامیه امده است: تروریسم بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه و جهان بوده و همواره از انسان‌های بی‌گناه قربانی‌ها گرفته است. بدون شک افغانستان و مردم مظلوم آن از بزرگترین قربانی‌های اعمال تروریستی و دهشت افگنی است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان می گوید: “پس از تسلیم دهی قدرت به گروه طا-لبان، افغانستان آسیب‌پذیرتر از هر زمان دیگر شده و در ابعاد وسیع از جمله امنیت، حقوق بشر، حقوق زنان، حقوق مذاهب و اقتصاد متأثر گریده است. گروه طالبان نه تنها برای بهبود وضعیت حاکم در کشور کاری نکرده بلکه افغانستان را به لانه امن برای تروریسم منطقه‌ای و جهانی تبدیل نموده است. از این منظر مهار تروریسم اهمیت بالقوه دارد و همکاری و پشتیبانی  بین‌المللی از جریان‌های مردمی در جلو گیری از رشد تروریزم و نابودی آن کمک خواهد نمود.”

در این اعلامیه آمده است: “باور ما اینست که این حملات توسط گروه‌های تروریستی‌ای صورت می‌گیرد که موتلف طا-لبان و مورد حمایت آنان است و در خاک افغانستان پناه‌گاه و تربیت‌گاه‌ها دارند.”

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا