آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمورزش

صعود تیم ملی فوتسال کشور در رنکینگ جهان و آسیا

خبرگزاری دید: تیم ملی فوتسال کشور بعد از بازی های درخشان در جام ملت‌های آسیا و پلی آف جام جهانی در جایگاه ۴۵ جهان و ۸ آسیا قرار گرفت.

تیم ملی فوتسال کشور روز گذشته( ۹ ثور) در یک بازی مهیج توانست با شکست ۵ بر ۳ قرقیزستان تاریخ‌سازی کند و نخستین صعود خود به جام جهانی را جشن بگیرد.

صعود تیم فوتسال افغانستان به جام جهانی از سوی چهره های سیاسی و شهروندان کشور مورد استقبال بی نظیری قرار گرفت. از طرفی برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین نمایندگی های سیاسی این کشور در افغانستان نیز صعود تیم ملی فوتسال کشورمان را به بازی های جام جهانی تبریک گفتند.

افغانستان در قالب یک تیم منسجم و با هدایت مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی خود با پیروزی ۳-۲ بر بحرین و تساوی ۳-۳ در برابر کویت و شکست ۳-۱ در مقابل ایران، توانست از گروه D جام ملت‌های آسیا به مرحله حذفی و جمع ۸ تیم برتر آسیا صعود کند.

این تیم با شکست لحظات پایانی ۲-۱ در مقابل تاجیکستان نتوانست به مرحله نیمه‌نهایی برسد و به جدول بازنده‌ها راه یافت. جایی که از میان ۴ تیم عراق، قرقیزستان، ویتنام و افغانستان فقط یک تیم امکان راه‌یابی به جام جهانی را داشت. افغانستان در گام نخست در این مرحله، به مصاف عراق رفت و این تیم را با نتیجه ۵ بر ۳ شکست داد و حریف قرقیزستانی شد که ویتنام را ۳ بر ۲ در همین مرحله پشت سر گذاشته بود.

سرانجام افغانستان در مرحله نهایی جدول بازنده‌ها با تکرار نتیجه بازی عراق و با پیروزی ۵ بر ۳ در برابر قرقیزستان، توانست برای نخستین‌بار به جام جهانی فوتسال صعود کند.

مجید مرتضایی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان پیشتر گفته بود که آسیا باید باور کند که قدرتی به‌ نام افغانستان در فوتسال وجود دارد.

گفتنی است علاوه بر کادر فنی ایرانی تیم فوتسال افغانستان، تعداد زیادی از بازیکنان این تیم سابقه حضور در لیگ فوتسال ایران را داشته و تعدادی نیز هم‌اکنون در این لیگ شاغل هستند. بسیاری انتقال تجربه فوتسال ایران به افغانستان را دلیل مهمی برای این تاریخ‌سازی می‌دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا