آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

وزیر خارجه ایران:

طا-لبان را به شرط ایجاد دولت فراگیر به رسمیت خواهیم شناخت

خبرگزاری دید: وزیر خارجه ایران در یک نشست خبری گفت که طا-لبان را به شرط ایجاد دولت فراگیر به رسمیت خواهند شناخت. او در این نشست به تعرضات اخیر به مراکز دیپلماتیک کشورش در هرات و کابل نیز اشاره کرد.

دولت فراگیر

به نقل از فارس، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که شامگاه روز گذشته (چهارشنبه ۲۴ حمل) میزبان فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق بود.
وزیر خارجه ایران گفت: آخرین تحولات در افغانستان هم مورد توجه دو هیئت عراقی و ایرانی قرار گرفت. ما از تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان حمایت می‌کنیم.
وزیر خارجه ایران افزود: اتفاق ناگواری دو روز پیش در مقابل سفارت ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات رخ داد، دولت مرکزی افغانستان با اعزام والی هرات به سرکنسولگری کشورمان مراتب ناخرسندی و محکومیت این اقدام را به صراحت اعلام کردند.
امیر عبداللهیان همچنان گفت که جمع بزرگی از مردم و گروه‌های سیاسی افغانستان با حضور در مقابل نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران با اهدای گل به کارکنان ما تلاش کردند که نشان دهند دشمنان مشترک دو ملت ایران و افغانستان قادر نخواهند بود که با توطئه افکنی باعث بروز مشکلات و ناامنی در مرزهای مشترک و روابط دو کشور شوند.
امیر عبداللهیان تصریح کرد: همچنان شناسایی هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان را منوط به تشکیل دولت فراگیر در این کشور می‌دانیم.
گفتنی است که ایران از زمان رویکار آمدن طا-لبان تاکنون ایجاد دولت فراگیر را شرط به رسمیت شناختن طا-لبان قرار داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا