آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهمنطقه

طا-لبان: سال گذشته، ۲۸۱ میلیون دالر داد و ستد تجاری با ازبیکستان داشتیم

خبرگزاری دید: وزارت صنعت و تجارت طا-لبان می‌گوید که سال گذشته ۲۸۱ میلیون دالر داد و ستد تجاری با کشور ازبیکستان داشته است که از میان ۲۳ میلیون دالر آن صادرات است. اقلام صادر شده به کشور ازبیکستان قالی، میوه خشک، کنجد و آبمیوه از افغانستان بوده است.

عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست بر اساس آماری که ارائه کرده است از مجموع ۲۸۱ میلیون دالر داد و ستد تجاری میان دو کشور افغانستان و ازبیکستان در سال گذشته، ۲۵۸ میلیون دالر آن واردات و ۲۳ میلیون دالر ان صادرات بوده است.

همزمان روزنامه سنترال ایشیا به نقل از اتاق بازرگانی و صنایع ازبیکستان گزارش داده که این کشور با امضای قراردادهای صادراتی به ارزش ۴۴ میلیون دالر با افغانستان موافقت کرده است. بر بنیاد این گزارش، این قراردادها در سفر سه روزه هیاتی از بازرگانان افغانستان به تاشکند امضا گردیده است.

در بخشی از این گزارش همچنین آمده است که دو کشور در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای تجارت ازبیکستان-افغانستان بوده که این شورا شامل ۱۸ شرکت افغانستانی خواهد بود.

دولت سرپرست افغانستان به دنبال گسترش روابط اقتصادی خود است. کشورهای همسایه افغانستان نیز در رقابت تنگاتنگ برای قراردادهای تجاری با این کشور قرار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا