آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

عبدالله در دیدار با خلیلزاد، طالبان را مانع اصلی دست یافتن به صلح خواند

داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در دیدار با زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، گروه طالبان را مانع اصلی ادامه مذاکرات صلح و دست یافتن به توافق عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، شورای عالی مصالحه ملی امروز دوشنبه( ۱۳ ثور) از دیدار داکتر عبدالله با زلمی خلیلزاد خبرداد. آقای خلیلزاد پیش از این با رییس جمهور غنی نیز دیدار داشته است.
بر اساس خبرنامه سپیدار، دو طرف در این دیدار در مورد موضوعات مربوط به صلح و خروج نظامیان خارجی از افغانستان بحث کرده و بر وحدت سیاسی در داخل و بیرون از دولت و همچنان استفاده از فرصت موجود برای تأمین صلح تأکید کرده‌اند.
طبق خبرنامه‌ سپیدار، خلیلزاد گفته است که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک میان افغانستان و جامعه‌ بین‌المللی آغاز می‌شود. به‌ گفته‌ خلیلزاد، در این مرحله ایالات متحده‌ امریکا و جامعه‌ جهانی از دست‌يافتن به صلح جامع و پایدار حمایت می‌کنند و به کمک‌های‌شان به افغانستان ادامه می‌دهند.
او ابراز امیدواری کرده است که نشست استانبول در فُرصت مناسب و با آمادگی لازم برگزار شود و طرف‌های درگیر از این نشست برای حل بحران استفاده کنند.
او در ادامه‌ صحبت‌هایش علاوه کرده است که برای دست‌يافتن به صلح در افغانستان به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز است و ایالات متحده از نفوذ خود برای ایجاد و حفظ این اجماع استفاده می‌کند.
عبدالله گفته است که شورای عالی مصالحه‌ ملی و هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان آماده‌ اشتراک در نشست استانبول‌ است و از تلاش‌های جمهوری ترکیه، دولت قطر و نمایندگی سازمان ملل متحد برای برگزاری این نشست قدردانی می‌کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا