آخرین اخبارجهانسیاست

عضو کانگرس امریکا: مصادره ذخایر ارزی افغانستان بی‌وجدانی است

خبرگزاری دید: الحان عمر عضو مسلمان کانگرس امریکا در واکنش به مصادره ذخایر ارزی افغانستان از سوی کاخ سفید، آن را «بی وجدانی» خواند.

عضو کانگرس امریک
عضو کانگرس امریکا در واکنش به مصادر ذخایر ارزی افغانستان از سوی جو بایدن رییس جمهور امریکا، امروز یکشنبه(۲۴دلو) گفته اقدام بایدن بی وجدانی است.
عمر: این دقیقاً همان چیزی است که اتفاق خواهد افتاد. در میان هواپیما ربایان هیچ تبعه‌ای از افغانستان وجود نداشت، با این حال ما میلیاردها دالر به دولت‌های عربستان سعودی و مصر می‌دهیم که ارتباط مستقیمی با تروریست‌های ۱۱ سپتامبر دارند. حتی اگر این موضوع نبود، مجازات میلیون‌ها نفر از مردم گرسنه برای این جنایات بی‌وجدانی است.
اخیراً جو بایدن با امضای فرمانی اجرایی، ۳٫۵ میلیارد دالر از ذاخیر ارزی افغانستان را به بازماندگان قربانیان حملات یازدهم سپتمبر اختصاص داده که با واکنش شدید جهان و مردم افغانستان مواجه شد.
دیده بان حقوق بشر نیز در واکنش به اقدام بایدن، آن را تلاشی در جهت مصادره و غصب دارایی‌های مردم افغانستان عنوان کرده است.
شماری از شخصیت‌های داخلی نیز نسبت به این مسئله واکنش نشان داده‌اند. حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور در نشستی خبری گفت که امریکا نباید تاوان حملات تروریستی القاعده را از افغانستان بگیرد.
وزارت خارجه پاکستان نیز در نکوهش این اقدام بایدن گفته است که باید فوراً ذخایر ارزی افغانستان آزاد شود.
پس از سقوط نظام پیشین و حاکمیت دوباره طا-لبان، نزدیک به ۱۰ میلیارد دالر ذخیره ارزی افغانستان از سوی امریکا منجمد شد، در حالی که ملت در فقر و بحران اقتصادی به سر می‌برد و سازمان‌های جهانی هشدار می‌دهند که اگر به وضعیت مردم رسیدگی نشود، فاجعه انسانی در راه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا