آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

انعقاد قرار داد ده ساله انتقال برق از ازبیکستان به افغانستان

قرارداد ده سال انتقال برق از ازبیکستان به افغانستان میان وزارت خارجه کشور و جانب ازبیکستانی منعقد شد.

قرارداد ده سال انتقال برق از ازبیکستان به افغانستان میان وزارت خارجه کشور و جانب ازبیکستانی منعقد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه می‌گوید که محمد حنیف اتمر عصر روز شنبه (۱۸ اسد) در یک نشست ویدئویی با مسئولان ازبیکستانی پیرامون گسترش تجارت، ترانزیت و انتقال انرژی میان دو کشور گفت‌وگو کرد.
آقای اتمر در این نشست، بر اهمیت روابط برادرانه میان دو ملت، گسترش و تقویت تجارت، ترانزیت و انتقال انرژی میان کابل و تاشکند تاکید کرده و گفته که این روابط نه تنها به نفع افغانستان و ازبیکستان، بلکه به نفع کشورهای همسایه و منطقه است.
وزارت امور خارجه در خبرنامه‌اش نوشته است که اشتراک کنندگان نشست به امضای قرارداد ده ساله انتقال برق از ازبیکستان به افغانستان که تاریخ ۳۰ اسد سال جاری امضا می‌شود، توافق کردند.
اشتراک کنندگان همچنین پیرامون گسترش مناسبات تجارتی و سرمایه گذاری، ایجاد سهولت‌ها در انتقال کالاها و عبور و مرور موترهای تجارتی میان دو کشور، آغاز و عملی سازی پروژه‌های راه آهن، انتقال انرژی به افغانستان و کشورهای منطقه، گسترش دهلیزهای ترانسپورتی به کشورهای آسیای مرکزی، و ایجاد گروه کاری به سطح معینان وزرای تجارت دو کشور به هدف کار روی موضوعات حقوقی و تخنیکی مرتبط به پروژه های مورد نظر، توافق به عمل آوردند.
در خبرنامه نوشته شده که معاون نخست‌وزیر ازبیکستان در سخنرانی‌اش، گسترش مناسبات اقتصادی، رشد تجارت و ایجاد سهولت‌ها برای تاجران وسرمایه گذاران هر دو کشور را مهم و ارزنده خواند.
این نشست میان وزارت‌ها و ادارات سکتوری افغانستان و ازبیکستان، با اشتراک آقای عمرزاکوف سردار اکتومویچ معاون نخست وزیر، وزیر تجارت و سرمایه گذاری ازبیکستان، سرپرست وزارت ترانسپورت افغانستان و معینان وزارت‌ها و روسای نهادهای سکتوری دو کشور برگزار شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا