آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

مجاهد: مسئله پنجشیر از طریق گفت‌وگو حل می‌شود/ هیچ کس تحت پیگرد نیست/ زنان برای فعلاً در خانه بمانند

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در دومین در کنفرانس خبری خود گفت: طالبان اعلام کرده که جنگ در افغانستان به پایان رسیده و ما نمی‌خواهیم حتی یک گلوله شلیک شود و موضوع این منطقه و ولایت از طریق مذاکره حل خواهد شد و ۸۰ درصد مطمئن هستیم که در آنجا جنگ صورت نخواهد گرفت.


به گزارش خبرگزاری دید، ذبیح الله مجاهد سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان امروز سه شنبه(۲سنبله) در کنفرانس خبری گفت: معضله پنجشیر از طریق گفت‌وگو حل خواهد شد و رایزنی‌ها در این باره جریان دارد.
او افزود که مطمئن است این موضوع از طریق گفت‌وگو حل می‌شود و نیازی به جنگ نیست.
آقای مجاهد همچنان به تمام کارمندان دولتی گفت که سر کار خویش حاضر شوند و هیچ مشکلی در برابر کار آنان نیست.
او اما در مورد زنان کارمند گفت که تا تهیه پروسیجر باید در خانه بمانند ولی معاش شان اجرا می شود و غیر حاضر محسوب نمی‌شوند.
مسئله پنجشیر از طریق مذاکره حل می‌شود
مجاهد درباره پنجشیر گفت: طالبان اعلام کرده که جنگ در افغانستان به پایان رسیده و ما نمی‌خواهیم حتی یک گلوله شلیک شود و موضوع این منطقه و ولایت از طریق مذاکره حل خواهد شد و ۸۰ درصد مطمن هستیم که در آنجا جنگ صورت نخواهد گرفت.
وی افزود: تعدادی تجهیزات و موترهای دولتی به پنجشیر منتقل شده است و ما در حال مذاکره با آنها هستیم تا تسلیم شده و به انبارهای دولتی بازگردانده شوند.
وی همچنین درباره فعالیت سفارت‌های خارجی نیز گفت: از همه سازمان‌های بین‌المللی و نمایندگان دیپلماتیک که در کابل ماندند و کار خود را متوقف نکردند تشکر می‌کنم و آن‌ها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و اعضای ما امنیت آنها را تامین خواهند کرد.
تاریخ خروج امریکا تمدید نمی‌شود
سخنگوی طالبان در ادامه گفت که ما عفو عمومی کردیم و از همه گذشتیم و به فکر آینده هستیم و قطعا هیچکس تعقیب نخواهد شد.
وی در مورد تاریخ خروج امریکا نیز گفت: تمدید خروج به صورت یکجانبه از سوی امریکا بوده و این برخلاف توافق است و ما دیگر اجازه نمی دهیم که این تاریخ تمدید شود.
وی افزود: آنها پوتانسیل بالایی دارند، هواپیما دارند و می‌توانند تا تاریخ تعیین شده نیروهای امریکایی از افغانستان به طور کامل تخلیه شوند.
او اضافه کرد چون بیست سال در کشور جنگ و کشت و خون را همه شاهد بوده‌ایم، حالا در ده روز گذشته تلفاتی گزارش نشده است. او مدعی شد: «هیچ جوانی جان نداده و هیچ مادر و خواهری سوگوار نشده‌اند».
به گفته مجاهد، در مورد زنان، مشکلاتی پیش شده، ما باید یک دستور کار برای نیروهای خود آماده کنیم که تا همه بدانند که با خانم‌ها چگونه برخورد کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا