آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

محقق: هدف ائتلاف نجات، نجات افغانستان از بحران است


محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی، پس از بازگشت از سفر ترکیه در یک کنفرانس خبری به رسانه‌ها گفت: هدف از ایجاد «ائتلاف نجات» نجات افغانستان از بحران و اصلاحات در حکومت است.
به گزارش خبرگزاری دید، معاون دوم ریاست اجرایی، با ابراز نگرانی از وضعیت شکننده موجود در کشور افزود که ریشه تمام مشکلات اقتصادی و ناامنی‌ها، فساد و تمرکز قدرت در دست یک گروه خاص در حکومت وحدت ملی است.
آقای محقق هم‌چنین تاکید کرد که راه حل خروج کشور از بحران‌های سیاسی، نه در حذف دیگران که در همدیگرپذیری و پذیرفتن تمام جناح‌های سیاسی در کشور است.
او با مثبت خواندن نتایج نشست‌ ترکیه اعلام کرد که تمام دوستان ما عزم راسخ دارند تا آمدن اصلاحات بنیادی در حکومت وحدت ملی و عملی‌شدن توافق‌نامه «انقره» در کنار یکدیگر باشند.
محقق همچنان با انتقاد از تک‌روی‌های ارگ هشدار داد که اگر تیم ارگ به سیاست‌های تک‌روانه‌اش ادامه بدهد، کشور به سوی بحران‌های عمیق‌تر پیش خواهد رفت.
گفتنی است که محمد محقق با عطا محمد نور و جنرال دوستم، به تازه‌گی ائتلافی را شکل داده‌اند که گفته می‌شود هدف از آن بهبود وضعیت کنونی و پایان‌دادن به انحصارگرایی رییس‌جمهور غنی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا