آخرین اخبارافغانستانسیاست

محمد محقق: حق خود را می‌گیریم!

محمد محقق، یکی از استوانه‎های اصلی ائتلاف نجات که در همایش بزرگ مردمی در حمایت از این ائتلافت در مزارشریف سخن می‌زد، گفت که مشارکت در حکومت حق مردم است و آن‎ها این حق را خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد محقق، معاون ریاست اجرایی و عضو اصلی ائتلاف نجات می‌گوید که این ائتلاف یک حرکت اصلاحی است و در پی براندازی نظام نیست، ولی در برابر انحصار و حق‌تلفی ایستاده خواهد شد.
رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان همچنان افزود:” کسانی که انحصار می‌کنند باید بدانند که ما رأی‌های پاک خود را محاسبه خواهیم کرد و آرای ناپاک را از آن جدا می‌کنیم. ”
او در بخشی دیگر از سخنانش در مورد برنامه ائتلاف نجات در انتخابات آینده گفت:” ائتلاف نجات یک جریان سازنده را در آینده برای اشتراک در انتخابات سازماندهی خواهد کرد.”
از سویی هم آقای محقق با اشاره به عملکردهای قومی حکومت گفت که گماشتن چند تن از یک قوم در یک اداره از سوی حلقه خاص ارگ،همانند «جرایم سنگین» شمرده شده است.
رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان تصریح کرد:” بیشترین ولایت‌های جنوبی ازدست رفته حالا شمال هم ازدست می‌رود.”
این عضو اصلی ائتلاف نجات، با اشاره به نقش جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری در تشکیل نظام گفت که نباید حکومت مانع آمدن جنرال دوستم به کشور شود.
گفتنی است که امروز سه شنبه همایش بزرگ مردمی، با حضور صدها تن از باشندگان ولایت بلخ در مزارشریف به حمایت از ائتلاف نجات برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا