آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ و دانش

مسابقه علمی-هنری “نسیم انتظار” در هرات برگزار شد


مسابقه علمی-هنری زیر نام “نسیم انتظار” به مناسبت میلاد حضرت مهدی(ع) با ثبت نام ۲۳۵۰ تن، از سوی کتابخانه رسالت در ولایت هرات برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، مهدی اخلاقی، مسوول کتابخانه رسالت گفت: این مسابقه در بخش‌های علمی، آموزشی و هنری، در سطوح مختلف برگزار شده است.
وی افزود، سوالات امتحانی این مسابقه پنجاه درصد در رابطه با مهدویت بوده و پنجاه درصد دیگر آن‌را سوالات مضامین مکتب، تست هوش و معلومات عمومی تشکیل داده است.
به گفته اخلاقی، بخشی از این مسابقه هنری بوده و مسابقات نقاشی را نیز در بر گرفته است.
در همین حال، آقای اخلاقی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را در جامعه هرات غریب خوانده و گفت: گره‌های مختلف از جمله گران بودن قیمت کتاب، فقر افراد و خانواده‌ها، عدم حمایت از ناشران و مولفین، بیسودای والدین، نبود منابع کافی و فضای مناسب برای مطالعه و عدم درک اهمیت مطالعه توسط افراد، باعث شده است تا فرهنگ مطالعه غریب واقع شود.
از سوی هم مسوول کتابخانه رسالت وجود شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون‌ها و وظیفه خانگی دادن غیرمعیاری مکاتب به شاگردان را نیز بدیل برای مطالعه دانسته و مانع رشد فرهنگ مطالعه خواند.
گفتنی است که برای تمامی اشتراک‌کنندگان مسابقه علمی هنری “نسیم انتظار” جوایز از سوی امدادگران در نظر گرفته شده اما برای سه نفر برتر جوایز ویژه و نفیس تعلق اهدا می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا