آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهامنیت و حوادث

ملا برادر: اعمار شاهراه‌ها در اولویت کار ماست

خبرگزاری دید: مقامات حکومت طا-لبان مدعی ست که سکتور ترانسپورت نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور دارد و با توجه به اهمیّت این موضوع حکومت طا-لبان رسیدگی به این بخش را در اولویت اقدامات خود قرار داده است. به همین منظور نشسست های دوامداری را با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و اعمار اساسی این بخش دنبال می کند.

دفتر نشراتی معاونت اقتصادی ریاست الوزرا حکومت سرپرست امروز( ۱۰ ثور) با نشر خبرنامه ای از اعمار سرک هرات – غور با حضور ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس الوزرا حکومت طا-لبان با اشتراک مقامات ولایتی هرات – غور خبر داده است.

ملا برادر در مراسم افتتاح اعمار شاهراه هرات – غور گفته است: “سکتور ترانسپورت نقش مهم در رشد اقصادی کشور دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این سکتور را در اولویت های خود قرار داده است که نشست های پی هم با کشورهای همسایه و منطقه به منظور انکشاف و اعمار اساسی آن ادامه دارد.”
وی افزود ه است؛ با روی کار آمدن امارت اسلامی عملاً کار بازسازی شاهراه ها آغاز شده که از آن جمله امروز کار های عملی سرک هرات – غور را افتتاح می نمایم. این سرک یکی از پروژه های مهم و ملی افغانستان است که ولایات هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق ترانسپورت زمینی به کابل وصل می کنند.
ملا عبدالغنی برادر خاطر نشان ساخته است که ؛ در مسیر این دهلیز مواصلاتی معادن نمک و سنگ مرمر نیز وجود دارد که تکمیل آن نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت منطقه ای خواهد داشت.
در پایان وی به مردم غور اطمینان داد ه است که خکومت طا-لبان در تلاش است تا پروژه های دیگری نیز در این ولایت آغاز گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا