آخرین اخبارافغانستانسیاست

ملل متحد در تلاش جذب حمایت مالی برای کشت بدیل خشخاش در افغانستان است

خبرگزاری دید: دفتر معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا می‌گوید که سازمان ملل در نظر دارد با برگزاری کنفرانس بین‌المللی در کابل حمایت مالی در بخش کشت بدیل خشخاش برای کشاورزان افغانستان فراهم کند.

ملا عبدالغنی برادر آخوند معاون اقتصادی ریاست الوزرا امروز دوشنبه(۱۴ حوت) با پینو آلارچی رییس اجرایی پیشین دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد در کابل ملاقات کرد.

دفتر معاونیت اقتصادی در بیانیه‌ای گفت که در این دیدار، هر دو طرف در مورد مبارزه با مواد مخدر و همکاری‌های مشترک افغانستان و جامعه جهانی بحث و تبادل نظر کردند.

برادر گفته که طا-لبان در حدود دو نیم سال گذشته با کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان مبارزه جدی کرده و در حال حاضر سطح تولید و قاچاق آن به صفر رسیده است.

رییس اجرایی پیشین دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد از مبارزه حکومت سرپرست با مواد مخدر قدردانی کرده و گفته که جامعه جهانی مکلفیت دارد در بخش مهیا ساختن کشت بدیل خشخاش برای کشاورزان افغانستان همکاری کند.

در بیانیه آمده است: پینو آلارچی افزود، آن‌ها در نظر دارد تا در آینده نزدیک کنفرانس بین‌المللی را در کابل برگزار و از طریق این کنفرانس حمایت مالی بین‌المللی در بخش کشت بدیل خشخاش برای کشاورزان جلب کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا