آخرین اخبارجهانسیاست

مکرون: برای به رسمیت شناختن طالبان شروطی داریم

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در عراق گفته است که گفت‌وگو با طالبان به معنی به رسمیت شناختن آنان نیست، ما شروطی داریم.


رییس ‌جمهور فرانسه که به اربیل عراق سفر کرده، تصریح کرد که گفت‌وگو با طالبان در افغانستان در خصوص تخلیه و ترک این کشور، به معنای به رسمیت شناختن آن نیست بلکه پاریس برای این امر، شروطی دارد.
وی شب گذشته در اربیل در گفت‌وگو با شبکه فرانسوی «TF1»، در خصوص گفت‌وگوی پاریس با نیروهای طالبان توضیح داد و گفت که چنین گفت‌وگویی به معنای به رسمیت شناختن دولت آن‌ها نیست.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی تصریح کرد: «ما در افغانستان یک پروسه و عملیات تخلیه و ترک این کشور را داریم و کسانی که کنترول کابل و سرزمین‌های افغانستان را در دست دارند، طالبان هستند، بنابراین در شکل عملیاتی، ما باید مذاکره کنیم. اما این به معنای به رسمیت شناختن نیست زیرا ما شروطی را برای این امر طرح کرده‌ایم.
مکرون در ادامه در این گفت‌وگوی ضبط شده، سه شرط را طرح و تاکید کرد: «طالبان باید نخست به حقوق بشر احترام بگذارد و از تمام کسانی که حق پناهندگی دارند، حمایت و حفاظت کند. شرط دوم، وضوح و شفافیت رویکرد آن‌ها در قبال کلیه جنبش‌های تروریستی است. زیرا اگر آن‌ها با این جنبش‌ها برقراری روابط داشته باشند، این موضوع برای همه ما غیرقابل قبول خواهد بود».
وی افزود: «اما شرط سوم، احترام به حقوق بشر و ارزش‌های ما به ویژه احترام به کرامت و عزت زنان افغان است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا