آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

مراد علی مراد:

مک مستر، تهدیدهای واقعی امنیتی افغانستان را به کاخ سفید ارایه کند

صبح امروز(یک شنبه) نخستین هیئت بلندپایه امریکا به رهبری هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی امریکا پس از به قدرت‌رسیدن دونالد ترامپ، وارد کابل شد.

به گزارش خبرگزاری دید، جنرال مراد علی مراد، معاون ستاد ارتش وزارت دفاع ملی، در پیوند به سفر مشاور امنیت ملی امریکا به کابل گفت که او در این سفرش، افزایش شمار نظامیان امریکایی در افغانستان، آموزش، تجهیز و تمویل نظامیان افغان و وضعیت امنیتی افغانستان را به بررسی خواهد گرفت.

آقای مراد در نشست خبری به رسانه‌ها گفت که سفر اصلی این مقام بلندپایه امریکایی به کابل، بررسی وضعیت امنیتی افغانستان است و او تصویر واقعی از تهدیدهای امنیتی را به کاخ سفید ارایه خواهد کرد.

این مقام ارشد وزارت دفاع ملی تاکید کرد که در این شرایط حساس، ایجاب می‌کند که کابل– واشنگتن، براساس امضای توافق‌نامه امنیتی، مسوولیت‌های‌شان را در راستای مبارزه با هراس‌افکنی، انجام دهند.

معاون ستاد ارتش وزارت دفاع ملی، از حمله بمب غیراتمی امریکا در اچین ننگرهار استقبال کرده و تاکید کرد که امریکا با این حمله خود نشان داد که در برابر گروه‌های تروریستی جدی است و مبارزه خواهد کرد.

وی به تمامی گروه‌های تروریستی در افغانستان هشدار داد که برای نابودی این گروه‌ها بویژه گروه داعش، از هرگونه اسلحه ممکن، استفاده خواهد شد.

این در حالی است که قرار است فردا دوشنبه، مشاور امنیت ملی امریکا در مقر وزارت دفاع ملی حضور یافته و در نشستی با جنرال‌های وزارت دفاع، تهدیدهای امنیتی را به بررسی بگیرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا