آخرین اخبارجهان

نماینده روسیه: اوکراین امسال بیشتر از افغانستان «کمک بشردوستانه» دریافت کرده است

خبرگزاری دید: نماینده دایم روسیه در سازمان ملل متحد گفته که امسال اوکراین ۱.۸۳ میلیارد دالر کمک بشردوستانه دریافت کرده است.

واسیلی نبنزیا در نشست شورای امنیت این‌ سازمان تحت عنوان «پیشبرد مشارکت بشردوستانه عمومی و خصوصی» از کمک کم به افغانستان نسبت به اوکراین انتقاد کرده است.

به گفته نبنزیا، کمک انجام شده به اوکراین یک میلیارد دالر بیشتر از رقمی است که به افغانستان در سال جاری از سوی سازمان ملل متحد کمک شده است.

نماینده روسیه با لحن طعن‌آمیز افزوده است: این مبلغ ۳۰۰ میلیون دالر بیشتر از آنچه برای حمایت از مردم رنج‌کشیده سوریه درخواست می‌شود است و ١ میلیارد دالر بیشتر از کمک به مردم عادی افغانستان است که دموکراسی‌سازی ایالات متحده و ناتو را تجربه کرده‌اند.

به قول این مقام‌ روسیه، بسیاری از افراد در کشورهای یادشده مجبور‌ند اعضای بدن و‌ کودکان‌شان را در ازای پول‌ بفروشند تا بتوانند به بقیه خانواده غذا تهیه کنند.

این انتقاد در حالی صورت می‌گیرد که براساس آمارها در حال حاضر دست‌کم ۳۰ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارند و برخی از سازمان‌های بین‌المللی به شمول سازمان جهانی غذا به‌دلیل نبود بودجه میزان کمک‌هایش را به افغانستان کاهش داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا