آخرین اخبارافغانستانپاکستانروند صلحسیاستصلح

وزیر داخله پاکستان: طالبان نو و متمدن صلح را ترجیح می‌دهند

وزیر امور داخله پاکستان می‌گوید که طالبان نو و متمدن صلح را ترجیح می‌دهند. او پیشتر افشا کرده بود که خانواده رهبران طالبان در پاکستان زندگی می‌کنند، کشته‌های طالبان در پاکستان دفن می‌شود و زخمیان این گروه در خاک پاکستان درمان می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری دید: شیخ رشید احمد وزیر امور داخله پاکستان گفته است که طالبان متمدن، صلح را ترجیح می‌دهند و گفت‌وگو با طالبان به نفع همه است و رهبران و سیاستمداران افغانستان و طالبان باید گفتگوهایشان را ادامه دهند.
نشریه داون پاکستان به نقل از شیخ رشید احمد وزیر داخله پاکستان گفته است کشورش از صلح در افغانستان حمایت می‌کند.
او گفته‌است که «طالبان نو و متمدن افغان» صلح را ترجیح خواهند داد و اسلام‌آباد هر گونه حکومت در افغانستان با حمایت مردم را خواهد پذیرفت و تمام رهبران و سیاست‌گران افغانستان و طالبان، باید گفت‌وگوهای شان را ادامه دهند.
رشید همچنان گفت که کشورش به هیچ کسی اجازه نخواهد داد که از خاک پاکستان، صلح در افغانستان و تمام منطقه را مختل کند.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که پیش از این او گفته بود که اجساد و زخمی‌های طالبان افغانستان به پاکستان منتقل می‌شوند و برخی آنان در مراکز درمانی پاکستان درمان می‌شوند.
او در یک مصاحبه با شبکه تلویزیونی جیو نیوز پاکستان گفته بود که خانواده‌های اکثر مقامات طالبان در پاکستان زندگی می‌کنند: «مسئله این است که خانواده طالبان و دیگران در اینجا در پاکستان بسر می‌برند، آنها در مروت، لوی بیر، بارکو و ترنول زندگی می‌کنند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا