آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

وزیر دفاع آلمان سرزده وارد افغانستان شد

وزیر دفاع آلمان در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد شهر مزارشریف در شمال کشور شد. گفته شده که او برای حمایت از نیروهای مسلح افغانستان به این کشور آمده است.

وزیر دفاع آلمان در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد شهر مزارشریف در شمال کشور شد. گفته شده که او برای حمایت از نیروهای مسلح افغانستان به این کشور آمده است.
به گزارش خبرگزاری دید، خانم انه گرت کرامپ کارنباور، وزیر دفاع آلمان در یک سفر از پیش اعلام ناشده صبح امروز وارد افغانستان شده و به اردوگاه سربازان آلمانی در شهر مزار شریف رفته است.
وزیر دفاع آلمان در دیدار با نظامیان این کشور اظهار داشت که افغانستان به شدت به چشم اندازهای عاجل و یک توازن اجتماعی میان گروه‌های درگیر نیاز دارد.
به گفته وی، سربازان آلمانی نمی‌توانند جایگزینی برای این روندها باشند، اما در مشارکت با متحدان، به ویژه در شمال افغانستان می‌توانند سهم ارزنده‌ای داشته باشند.
خانم کارنباور، گفت: «ما آماده حمایت از روند صلح افغانستان هستیم. وی افزود که حفاظت از نیروها اولیت اصلی آنها است و تمام اقدامات لازم برای این امر همراه با شرکا در حال انجام است».
وزیر دفاع آلمان گفت: هدف ما خروج منظم نیروها از افغانستان است.
خانم کارنباور افزود: «ما به ادامه حمایت از روند صلح (در افغانستان) آماده هستیم. با توجه به وضعیت امنیتی، حفاظت از سربازان ما در اولویت بسیار بالا قرار دارد و بدین منظور ما با شرکای خود همه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. بیرون کشیدن منظم قطعات آلمانی (از افغانستان) به عنوان هدف نهایی باقی می‌ماند.» او همچنان اظهار داشت که برداشت هایش از این سفر را در بحث پارلمانی و گفت‌وگوهای جاری در داخل پیمان نظامی ناتو مطرح می‌کند.
دولت آلمان پس از تایید پارلمان این کشور، حضور نیروهایش در افغانستان را به مدت ۱۰ ماه تمدید کرد.
این تصمیم که به تایید پارلمان آلمان نیز رسیده است، مدت ادامه ماموریت نیروهای این کشور در افغانستان را تا جنوری سال آینده میلادی تمدید می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا