آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

کرونا در افغانستان؛

ثبت ۷۸۰ واقعه مثبت/شمار مبتلایان به ۹۹۹۸ نفر رسید

وزارت صحت عامه کشور اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور با ثبت ۷۸۰ واقعه مثبت به ۹۹۹۸ نفر رسیده است.


به گزارش خبرگزاری دید، وحیدالله مجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه کشور امروز شنبه(۳ جوزا) در یک نشست خبری گفت که از مجموع ۱۵۲۸ سمپل مشکوک ویروس کرونا که در یک‌شبانه روز گذشته در لابراتوارهای وزارت صحت عامه مورد آزمایش قرار گرفته، ۷۸۲ سمپل آن مثبت تشخیص شده است.
وی گفت که باثبت ۷۸۲ واقعه جدید ویروس کرونا، شمار مجموعی بیماران مبتلا به کووید-۱۹، در سطح کشور تا اکنون به ۹۹۹۸ نفر رسیده است.
مجروح افزود که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ تن دیگر از بیماران مصاب به کووید-۱۹، شفایاب شده‌اند که با ثبت آن شمار مجموعی شفایافتگان از این بیماری تا اکنون به ۱۰۴۰ نفر رسیده است.
او همچنان افزود که با فوت ۱۱ تن دیگر از بیماران کووید۱۹، در یک‌شبانه روز گذشته، شمار مجموعی جان باختگان از اثر این بیماری، به ۲۱۶ نفر رسید.
مجروح، با نگرانی از افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا، گفت به هر اندازه‌ای که شهروندان کشور اصول اساسی بهداشت برای جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا را رعایت نکنند، به همان میزان شمار بیماران کووید-۱۹، در کشور افزایش خواهد یافت.
او گفت فاجعه شیوع ویروس کرونا در حال گسترش است ودر صورتی که مردم قیود روز گردی را رعایت نکنند وبه توصیه‌های صحی وزارت صحت عامه عمل ننمایند، دامنه فاجعه گسترده تر خواهد شد.
معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه از شهروندان کشور درخواست کرد که به خاطر مصئونیت خود و اقارب شان، در روزهای عید فطر در خانه خود بمانند و به خانه‌های یک‌دیگر نروند، در غیر آن روزهای عید برای آنان به جای روزهای شادی، به غم تبدیل خواهد شد.
او تاکید کرد که تحمل سختی‌های در خانه ماندن برای دو تا چهار هفته دیگر، می تواند از شیوع بیشتر ویروس کرونا به شکل قابل ملاحظه‌ای بکاهد و شمار مبتلایان به ویروس کرونا و جان باختگان از این بیماری، به حد‌اقل برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا