آخرین اخبارسیاستمنطقه

٣ پیشنهاد پاکستان برای افغانستان در نشست مسکو

محمد صادق نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید در نشست مسکو سه نکته برجسته وسیع را برای تعامل با افغانستان مطرح کرده است.


به گزارش خبرگزاری دید، محمد صادق نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان امروز چهارشنبه(٢٨ میزان) پس از شرکت در نشست مسکو گفت که وی برای تعامل کشورهای جهان با افغانستان ٣ نکته برجسته را در این نشست مطرح کرده است.
صادق با بیان این‌که تمام ذینفعان منطقه‌ای در این نشست حضور داشتند، گفت که برای تعامل با افغانستان سه نکته مهم را بیان کرده است.
صادق در مورد این سه نکته بیان داشت: ادامه حمایت فوری بشردوستانه به افغانستان. ادامه تعامل اقتصادی برای جلوگیری از فروپاشی مالی، آزادسازی دارایی‌های خارجی افغانستان در این زمینه حیاتی است. تقویت همکاری‌ها برای رسیدگی به چالش‌های مشترک مانند مبارزه با تروریزم، جرم فرامنطقه‌ای و مدیریت مرزی.
نماینده ویژه پاکستان افزود که همزمان با تعقیب این اهداف، روی احترام به حاکمیت افغانستان، عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشور دیگر و تسهیل تجارت ترانزیتی باید تاکید شود.
محمد صادق با بیان این که جامعه جهانی نباید در این مرحله حساس افغانستان را تنها بگذارد تصریح کرد که صدای جمعی ما باید پیام افغانستان صلح‌آمیز، باثبات و مرفه را تقویت کند.
گفتنی است که نشست «فارمت مسکو» امروز با حضور نمایندگان کشورهای منطقه دایر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا