آخرین اخبارافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاست

پاکستان: اتهامات وزیر دفاع طا-لبان بدون ارایه مدارک تاسف‌بار است

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفته که این کشور به ادعاهای وزیر دفاع طا-لبان در مورد استفاده پهپادهای امریکایی از فضای هوایی پاکستان با نگرانی عمیق توجه کرده است.

عاصم افتخار احمد سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به تازگی با انتشار بیانیه‌ای گفته است که پاکستان به ادعای مجاهد با «نگرانی عمیق» توجه کرده است.

وی گفته است: در غیاب هیچ مدرکی، همان‌طور که خود وزیر طا-لبان بر استفاده از فضای هوایی پاکستان در عملیات پهپادهای ضد تروریستی امریکا نیز اذعان کرد، چنین ادعاهای حدسی بسیار تاسف بار است و در مخالفت با هنجار‌های رفتار دیپلماتیک مسئولانه قرا دارد.

در بیانیه آمده است: پاکستان بر اعتقاد خود به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها تاکید و تروریزم را در همه اشکال و مظاهر آن محکوم می‌کند.

وزارت خارجه پاکستان از مقامات طالبان خواسته است تا از اجرای تعهدات بین‌المللی افغانستان، در مورد منع استفاده تروریزم از خاک این کشور، علیه هر کشوری دیگری اطمینان حاصل کنند.

محمد یعقوب مجاهد وزیر دفاع طا-لبان روز گذشته گفت: اطلاعات ما نشان می‌دهد که آن‌ها (پهپادهای امریکایی) از پاکستان و با استفاده از حریم هوایی این کشور وارد افغانستان می‌شوند. ما از پاکستان می‌خواهیم که اجازه ندهد از حریم هوایی این کشور علیه ما استفاده شود.

گفتنی است که این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که امریکا اعلان کرد با استفاده از پهپاد رهبر شبکه القاعده را در کابل از بین برده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا