آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثایرانپاکستانخبر های مهممنطقه

پاکستان: پایگاه نظامی به آمریکا نداده‌ایم

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست خبری واگذاری پایگاه نظامی به امریکا را رد کرد این درحالی است که در ماه گذشته شیرافضل مروت، عضو مجلس ملی پاکستان و عضو حزب تحریک انصاف در پارلمان پاکستان از واگذاری دو پایگاه نظامی پاکستان به آمریکا نزدیک مرز افغانستان و ایران خبر داده بود.

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه این کشور در نشست خبری گفت که پاکستان به هیچ کشوری اجازه استفاده از حریم هوایی این کشور علیه کشور دیگری  نمی دهد.

وی تصریح کرد که پاکستان برنامه ای برای دادن پایگاه به آمریکا ندارد.

این در حالی است که عضو مجلس ملی پاکستان در یک نشست خبری مطرح کرده بود که تا جایی که اطلاعات ما نشان می دهد، پاکستان دو پایگاه هوایی خود را در بلوچستان در نزدیکی مرزهای ایران و افغانستان به امریکا داده است.

مسئله واگذاری پایگاه های پاکستانی به آمریکایی ها همواره مسئله ساز بوده است.

پیش از این نیز در جریان حمله امریکا به افغانستان، این کشور پایگاه های هوایی خود را ازجمله پایگاه هوایی شمسی را در جنگ امریکا با طا-لبان در اختیار این کشور قرار داده بود.

اما باید گفت که خبر واگذاری این پایگاه درحالی واکنش برانگیز شده است که حریم هوایی افغانستان شاهد گشت زنی هواپیماهای بدون سرنشین است که مقامات حکومت سرپرست ادعا کرده اند که پاکستان برای گشت زنی پهپادهای آمریکایی به این کشور پایگاه داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا