آخرین اخبارافغانستانبرگزیدهجهانخبر های مهمدسته بندی نشدهسیاست

کانادا: طا- لبان را به رسمیت نمی شناسیم

خبرگزاری دید: مقام فدرال اتاوا گفته است ؛ کانادا طا-لبان را به عنوان دولت قانونی افغانستان به رسمیت نمی شناسد و تقاضای طا-لبان برای به دست گرفتن کنترل سفارت و کنسولگری افغانستان در این کشور را رد کرده است.

کانادا: طا- لبان را به رسمیت نمی شناسیم


جیسون کونگ، سخنگوی امور جهانی اتاوا، گفته که دولت کانادا در واقع حتی به نامه سال ۲۰۲۲ طالبان پاسخ نداده است.
مریلین گوورمونت، یکی دیگر از مقامات امور جهانی کانادا گفته است: کانادا طا-لبان را به عنوان دولت قانونی افغانستان به رسمیت نمی‌شناسد و هرگز این کار را نخواهد کرد. وی افزود؛ اتاوا هیچ نماینده خارجی منصوب شده از سوی طا-لبان را دریافت یا تایید ننموده، یا روابط رسمی با مقامات فعلی طا-لبان ایجاد نخواهد کرد.
این در حالی ست که؛ دیپلمات‌های افغانستان در سفارت این کشور در کانادا از اگست ۲۰۲۱ تا کنون با حکومت سرپرست هیچ تماسی نگرفته است.
سخنگوی سفارت تحت شرایطی از طریق ایمیل گفته که دیپلمات‌های این سفارت از اگست ۲۰۲۱ به این سو هیچ تماسی با حکومت کنونی افغانستان نداشته اند.
وی افزوده آن‌ها نه از طالبان کمک مالی خواسته اند و نه دریافت کرده اند، به این معنی که آن‌ها مجبور به کاهش کارمندان شده اند.
سخنگوی طالبان نیز گفته که آن‌ها از سایر کشورها نیز خواسته است تا دیپلمات‌های آن‌ها را بپذیرند، اما تقریباً همه این کشورها آن را رد کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا