آخرین اخبارجهان

کوریای شمالی: هرلحظه ممکن است جنگ هسته‌ای آغاز شود


کوریای شمالی هشدار داده است که وضعیت میان دو کوریا به شدت بحرانی شده و هرلحظه احتمال وقوع یک درگیری هسته‌ای در شبه جزیره کوریا می‎رود.
کیم‎‌ این ‌‎ریونگ، معاون سفیر کوریای شمالی در سازمان ملل متحد روز گذشته هشدار داد که وضعیت در شبه جزیره کوریا به حساس‎ترین نقطه رسیده و هر لحظه امکان وقوع جنگ ‎هسته‎ای وجود دارد.
این دیپلومات کوریایی کمیته خلع سلاح هسته‎ای سازمان ملل متحد را خطاب قرار داده و افزوده است که کوریای شمالی تنها کشور جهان است که از سوی امریکا مستقیما مورد تهدید هسته‎ای قرار گرفته است.
به نقل از یورونیوز، آقای ریونگ همچنان بیان کرده که خطرناک‎ترین مسئله، تلاش ایالات متحده برای از بین‌بردن رهبر کوریای شمالی از طریق یک عملیات مخفی است.
این مقام کوریای شمالی در حالی از احتمال جنگ هسته‎ای در شبه جزیره کوریا هشدار می‎دهد که پیش از این، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا گفته بود، تلاش برای گفت‎وگو و مذاکره با کوریای شمالی ادامه خواهد یافت.
گفته می‎شود که پیونگ‎یانگ، پیشنهاد مسکو را برای مذاکره مستقیم با سئول در جریان نشست سن‎پترزبورگ، رد کرده است.
پس از آزمایش‎های هسته‎ای اخیر کوریای شمالی، سازمان ملل متحد تحریم‎های تازه‎ای را بر این کشور وضع کرد که به تازه‎گی چین و روسیه نیز قطع‎نامه تحریم‎ها را امضا کرده‎اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا