آخرین اخبارافغانستانسیاست

یوناما:گزارش تلفات ملکی در کندز بررسی می‌شود

هیئت معاونت ملل متحد برای افغانستان یا یوناما گفته است که گزارش‌های مبنی بر تلفات ملکی در کندز تکان‌دهنده است و این گزارش‌ها را فعالانه بررسی می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، با گذشت بیش از ۲۴ ساعت از بمباران ارتش در دشت ارچی کندز، هنوز شمار دقیق و هویت قربانیان آن رویداد روشن نشده است.
یوناما در توییتر رسمی خود نوشته است که گروه‌های حقوق بشری در ساحه، سرگرم گردآوری حقایق استند.
داکتر محمد نعیم منگل مسئول شفاخانه کندز به خبرنگاران گفت که هفت کشته و ۵۷ زخمی به شمول ۱۷ کودک به شفاخانه حوزوی کندز منتقل شدند که سایر کلینیک‌ها نیز با آنان در بخش عاجل کمک کرده‌اند.
محمد انور فرید مدیر اداری شفاخانه ۵۰ بستر امام صاحب، به صدای امریکا گفت که دو زخمی سطحی به این مرکز صحی مراجعه کردند که پس از پانسمان مرخص شدند.
نعمت‌الله تیموری سخنگوی والی کندز گفت که در بمباران قوای هوایی در دشت ارچی، ۳۵ جنگجوی طالبان که اتباع تاجیکستان و ازبیکستان نیز شامل شان‌اند، کشته و زخمی شده‌اند.
به گفته مقامات وزارت دفاع، جلسه‌ طالبان را که در آن هیئتی از شورای کویته نیز حضور داشت، هدف بمباران قرار داده است.
ولی طالبان ادعا کرده‌اند که بمباران بر جلسه دستاربندی یک مدرسه دینی که در آن هیچ عضو طالبان یا شورای رهبری آن گروه شرکت نداشتند، صورت گرفته است.
یوناما از همه طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان خواسته است تا در نبردها از مردم ملکی حفاظت کرده و از تلفات و آسیب رساندن به آنان جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا